cactuspower
Trådstartare
Jag vet inte riktigt under vilken underrubrik den här tråden bör ligga, så har den hamnat fel får moderator gärna flytta på den.
I mitten av september i år beställde jag foder på nätet av ett företag som verkade vara seriöst. Jag valde som betalningssätt att betala in min order i förskott till angivet konto nr eftersom det verkade smidigaste sättet. Nu handlade det visserligen inte om några skyhöga summor, utan "endast" dryga femhundringen.
Inser ganska omgående att jag blivit blåst eftersom jag inte får några produkter och företaget aldrig hör av sig. Jag ringer upp ett tel nr på den sidan jag köpt foder ifrån för att fråga vart mina grejer men varje gång jag ringer upp kommer jag bara till en telefonsvarare som säger att man är på utbildning och därför ej går att nå.
Jag tyckte att företaget utåt verkade seriöst, hade bl.a. googlat och sett att en ryttare i vårat ridsport-distrikt hade fått prover utav deras produkter för att testa på sina hästar och var nöjd. Nu ligger t.o.m sidan nere... men jag har fortfarande kvar utskrivna sidor på min order som jag fick till min e-post efter genomförd beställning. Och min ibetalning ska ju kunna gå att få fram via internetbanken.
Jag höll på ett tag och försökte få tag på personen som stod bakom företaget med lyckades inte, sedan har jag haft så mycket annat tänka på ett tag och inte orkat bry mig om detta. Jag vet att min order visserligen inte handlade om så jätte mycket pengar men jag är ändå irriterad och tycker att det är fult att blåsa personer på det här sättet. Via en google-sökning hittade jag även en person på hästnets forum som blivit "blåst" under ungefär samma tidsperiod som mig.
Kan jag polisanmäla händelsen el dyl? Skulle ändå kännas bättre än att bara låta det rinna ut i sanden... Samtidigt känns det ju lite dumt när jag inte "orkat ta tag i det" fören nu igen.
Tänkte höra lite vad ni tycker? El är det bättre att bara låta det som hänt, vara, och inte bry sig?
I mitten av september i år beställde jag foder på nätet av ett företag som verkade vara seriöst. Jag valde som betalningssätt att betala in min order i förskott till angivet konto nr eftersom det verkade smidigaste sättet. Nu handlade det visserligen inte om några skyhöga summor, utan "endast" dryga femhundringen.
Inser ganska omgående att jag blivit blåst eftersom jag inte får några produkter och företaget aldrig hör av sig. Jag ringer upp ett tel nr på den sidan jag köpt foder ifrån för att fråga vart mina grejer men varje gång jag ringer upp kommer jag bara till en telefonsvarare som säger att man är på utbildning och därför ej går att nå.
Jag tyckte att företaget utåt verkade seriöst, hade bl.a. googlat och sett att en ryttare i vårat ridsport-distrikt hade fått prover utav deras produkter för att testa på sina hästar och var nöjd. Nu ligger t.o.m sidan nere... men jag har fortfarande kvar utskrivna sidor på min order som jag fick till min e-post efter genomförd beställning. Och min ibetalning ska ju kunna gå att få fram via internetbanken.
Jag höll på ett tag och försökte få tag på personen som stod bakom företaget med lyckades inte, sedan har jag haft så mycket annat tänka på ett tag och inte orkat bry mig om detta. Jag vet att min order visserligen inte handlade om så jätte mycket pengar men jag är ändå irriterad och tycker att det är fult att blåsa personer på det här sättet. Via en google-sökning hittade jag även en person på hästnets forum som blivit "blåst" under ungefär samma tidsperiod som mig.
Kan jag polisanmäla händelsen el dyl? Skulle ändå kännas bättre än att bara låta det rinna ut i sanden... Samtidigt känns det ju lite dumt när jag inte "orkat ta tag i det" fören nu igen.
Tänkte höra lite vad ni tycker? El är det bättre att bara låta det som hänt, vara, och inte bry sig?