Lunningsbåge - göra egen?!

T

ticken

Har en bra granne som kan det där med maskiner och verktyg!! Får han en ritning/beskrivning hur man bygger en lunningsbåge så ordnar han det. Finns det någon som har möjlighet att hjälpa mig och kanske några andra också?! Toppen vore det med en ritning eller mått och kanske en bild på eran lunningsbåge :)

Sv: Lunningsbåge - göra egen?!

Om jag inte minns alldeles fel så har Nordtravare här på buke en lunningsbåge i sin ägo, kontakta honom så hjälper han säkert till :)

Du såg för många saker här ,jag har ingen men det torde inte vara svårt att göra .Rätt tjocklek i rören och kvalitet är viktigt för styrkan och smidigheten .

Haha, ja det stämmer, jag har nog aldrig sett så mkt hästprylar samlade hos en och samma person :p
Vad heter den där träbågen som satt på selen du selade med den dagen då? Den där rysk/finska historien? (tror jag iaf) :)

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 127
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 332
Senast: MiniLi
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
773
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30