Jag jobbar oregelbundet. Ibland börjar jag 04.30 och har då knappt två timmar enkel resa till jobbet, ibland kl 20.00 och allt däremellan. Lunch är väldigt flytande för mig och äts dygnet runt.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Omg, jag kan äta lunch när som helst, blir så glad att jag hinner äta!

Vi har ingen lunchrast de flesta dagar utan bara ”måltidsuppehåll”, men kan ofta inte gå ifrån. Har lärt mig att äta lunch 09.30 inför längre operationer som förväntas pågå 5-6 timmar. Man blir rätt trött och matt ändå.
 
Jag jobbar oregelbundet. Ibland börjar jag 04.30 och har då knappt två timmar enkel resa till jobbet, ibland kl 20.00 och allt däremellan. Lunch är väldigt flytande för mig och äts dygnet runt.
Just ja, jag får inte gå ifrån och jobbar själv så jag äter alltid under tiden jag arbetar.
 
Jag äter helst vid typ 10:30. Börjar 7, slutar 15:30. Blir det senare än 11:30 så MÅSTE jag ha ett mellanmål för att stå ut.
 
Efter fyra år med samma tider fem dagar i veckan så har min kropp lärt sig exakt när den vill ha mat: 06, 10, 12 och 18. Har i tidigare yrken käkat "lunch" under alla möjliga tider på dygnet.
 
Om jag började jobbet väldigt tidigt, skulle jag hellre vilja ha andrafrukost eller fika under förmiddagen, och lunch runt tolvtiden oavsett.
 
Beror helt på när man börjar/ätit frukost/gått upp.
Jag har haft jobb som startat kl 06:00. Då äter jag ju gärna tidigare än om jag börjat jobba kl 10:00 och ätit frukost senare.
Ibland om jag börjar tidigt och är trött kan jag skita i frukost för att sova mer. Då äter jag en tidigare lunch istället sen.
 
Beror på när jag börjar.
Börjar jag 6 är det frukost 8:30 och lunch 12:00 och det känns jättelagom.

Börjar jag 9 är det lunch 13:00 och kvällsfika typ 16 :)

Gillar att ha 3 max 4h mellan rasterna.
 
Börjar 7:00, äter en macka och kaffe innan jobbet och en yoghurt 8:30. Lunch brukar bli vid 11:30. Klockan 11:00 hade väl funkat men inte tidigare.
 
Jag börjar 8 och äter oftast lunch kl 12 men ibland behöver jag boka in möten på lunchen så då kan den bli antingen 10.30 eller 16. Jag tycker nog att min gräns går vid 10.45, då kan man inbilla sig att klockan nästan är 11.
 
Hur tidigt kan ni tänka er äta lunch på jobbet? Jag har lunch 10.09 i morgon och tycker det är alldeles för tidigt.
Jag jobbar 6,30 el 7 till 15.30/16.
Då har vi lunch antingen 11.30 eller 12.00 vilket är lagom!
Kvällspass har rast 16 eller 16.30. (Börjar 13 el 14)

Lunch vid 10 hade varit på tok för tidigt i min verksamhet (jobbar inom vården och vid 10 är vi inte alltid färdiga med morgonjobbet) :)
 
Inte tidigare än 11. Då blir man ju så hungrig på em... Jag börjar ofta 6 och försöker äta 11.30. Har frukostrast vid 9. Hade man inte haft frukostrasten vore hela fm olidlig. Jag kan inte äta kl 5 då jag går upp så ofta äter jag på sin höjd en frukt vid 6 och sen frukostfika vid 9.
 
När jag börjar 05.54 så har vi frukost kl 08 och lunch 11.30. Tycker det är alldeles lagom. Skulle inte vilja ha tidigare än så men heller inte senare än 12.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Ett gäng ungdomar skall i sommar äta lunch i Tallin. Ungefär hur mycket Euro kan man tänkas behöva skicka med? Hur är priserna där?
Svar
1
· Visningar
317
Senast: escodobe
·
Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan...
2
Svar
39
· Visningar
1 167
Mat Jag har råkat köpa blåbär igen trots att jag har kvar från ifjol. Jag skulle gärna äta kvarg/yoghurt med bär på morgonen eller som...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 783
Senast: mumin
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 857
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp