Barbabelle

Trådstartare
Hur tidigt kan ni tänka er äta lunch på jobbet? Jag har lunch 10.09 i morgon och tycker det är alldeles för tidigt.
 
Hur tidigt kan ni tänka er äta lunch på jobbet? Jag har lunch 10.09 i morgon och tycker det är alldeles för tidigt.
Jag äter lunch med barnen på förskolan kl 11 (börjar jobba kl 8). Sedan har jag en halvtimmes lunchrast någon gång runt 12-13-tiden, beroende på hur dagen avlöper.
 
Jag kan äta vid 11 ibland, då en grupp på jobbet som jag gillar att äta ihop med alltid tar lunch då eftersom de brukar börja dagen redan innan 7. Det gör sällan jag, snarare framåt 7:30-7:45 men 11 känns ändå okej, så länge jag har möjlighet att äta en frukt eller så på eftermiddagen sedan.

Annars känns väl någon gång mellan 11:30 och 12:30 mest naturligt beroende på när/om jag ätit frukost och hur förmiddagen har varit.
 
Hur tidigt kan ni tänka er äta lunch på jobbet? Jag har lunch 10.09 i morgon och tycker det är alldeles för tidigt.
Beror på när man börjar.
På mitt nuvarande jobb så börjar vi 6:00 och har frukost 9:00 och sen lunch 12:30.
På mitt förra jobb började jag också 6:00 eller 6:30 och då hade jag bara tid med en enda rast och den brukade jag hinna ta runt 9-10 (skulle ha en timmes rast på hela dagen men satt sällan så länge. Kanske 30 min) och jobbade till 15:30-16:00
 
Min lunch startar ca 10.50-12.10 beroende på hur mitt schema för dagen ser ut och inget jag bestämmer själv. Börjar kl 7.00 och tycker tiderna funkar.
 
Beror väl på när man börjar. Jag kliver oftast upp vid 10 och käkar lunch vid 14-15 typ. Ibland går jag direkt på middagen.
 
Jag börjar sju,
vi äter frukost 9.00 och lunch 14.00.
Det är väl sen lunch, både för att äta och för passet på eftermiddagen, men har inte så mycket val (restaurang🙃)

Ett annat ställe åt vi frukost 8.00 och lunch före öppning kl 11.00 och det blev istället alldeles för tidigt.
 
Hur tidigt kan ni tänka er äta lunch på jobbet? Jag har lunch 10.09 i morgon och tycker det är alldeles för tidigt.

Inte tidigare än kl 12 för min del... och då börjar vi ändå kl 05.20 på morgonen. Mitt på dagen är en bra tid för då kan jag alltid äta lunchen samma tid vare sig jag jobbar förmiddag eller kväll.
 
På ett vanligt kontorsjobb vill jag helst äta mellan 11.30 - 12.30, och allra tidigast 11.00. Har man andra tider får man anpassa lunchen.
 
Har alltid ätit kl. 11, då jag börjar jobba kl. 7 på morgonen. Sedan en halvtimme till vid 15:30, jag jobbar till 20.00 och då blir dagen jämnt uppdelad i tre fyratimmarspass. För att äta vid 10 bör man nog börja 6 på morgonen
 
Jag får ofta hindra mig själv från att äta lunch vid tiotiden men tycker mellan 11 och 13 är rimliga tider för att starta lunchrasten om man har typ vanliga kontorstider. 13 tycker jag personligen är extremt sent men jag skulle inte ha mage att klaga (eftersom min magsäck har förtvinat då :angel:).
 
10.09 var en väldigt exakt tid 😁
Vad jobbar du med och när börjar och slutar passet?

Jag brukar inte äta lunch så tidigt ens när jag börjar 04.30, äter frukost två gånger istället och lunch när jag slutat.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Ett gäng ungdomar skall i sommar äta lunch i Tallin. Ungefär hur mycket Euro kan man tänkas behöva skicka med? Hur är priserna där?
Svar
1
· Visningar
317
Senast: escodobe
·
Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan...
2
Svar
39
· Visningar
1 167
Mat Jag har råkat köpa blåbär igen trots att jag har kvar från ifjol. Jag skulle gärna äta kvarg/yoghurt med bär på morgonen eller som...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 783
Senast: mumin
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
1 857
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp