Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Funkade det bra? Det är i någon sån stil jag tänker mig, räckte nätet länge?Beror väl på häst men mina får mat två ggr om dagen (lösdrift) morgon och kväll. De får i stort sett fri tillgång. Men det är svårfödda halv- och fullblod som inte äter ihjäl sig.
Har haft iackorderingar som haft lunchgrind vilket verkar funka rätt bra.
På tidigare stall jag stått med lite glupskare hästar har vi packat ett slowfeed-nät som hängt fritt mellan två träd. De fick frukosten på marken, sedan pilla med slowfeednätet tills stallägaren kom hem från jobbet och gav eftermiddagshö.
Ja där funkade det bra men det beror nog också på häst. Mitt halvblod och d-ponnyn åt i lagom takt och nätet räckte väl till tidig em så att det inte blev för långt till em-givan vid 17. Russet som inte fick äta för mycket nådde inte nätet och gick som en dammsugare och åt av de större hästarnas spill.Funkade det bra? Det är i någon sån stil jag tänker mig, räckte nätet länge?
Jag löser det såhär. Fast mina går på lösdrift.Ni som inte har möjlighet att ge era hästar lunch mitt på dagen, hur gör ni?
Vilket märke använder du? Funkar det på vintern?Lunchgrind, värt varenda krona