Lumpi, Limelight och hingsten Mer

Mish

Trådstartare
Någon som kan säga något om dessa hingstar
Lumpi
Limelight
Mer

skulle vara super:)

Sv: Lumpi, Limelight och hingsten Mer

Vilken ras/raser?

Jag vet ett halvblod som hette Limelight

Halvblod
tror limelight är från tyskland.

Den Limelight jag känner till var född i Tyskland 1974, exporterad till Danmak, och inlånad till Sverige en säsong för 25 år sen.

De andra två kan jag inte hitta, har du stammen på dem är det lättare att hitta dem.

Det finns även en tysk hingst född 1991 som heter Limelight, oldenburgsre e.Landadel - Grannus.

Jag har just hittat en häst med Lumpi e Limelight DVE 266 till far och Mer e Nil till morfar, så jag gissar att det är den hästen TS undrar om.

Känner inte till mer än stammen.

ja det är det, ja jag hittar inte heller något om dessa det var därför jag tänkte kolla om något hittat någon annan.
har en 3 åring efter dessa hemma nu och skuelle vara kul att veta något om föräldrarna.

Lustigt, såg en spännande annons tidigare idag på en treåring med denna stammen...

Kan inte tillföra så mycket mer info än detta

Den infon du kom med det vet jag redan...
tänkte mer på om någon kommit i kontakt med dessa hingstar eller hästar.:)

Jo, jag misstänkte att det var så. Kan tyvärr inte hjälpa till nåt mer än så. Lycka till med hästen =)

Jag såg Limelight när han var inlånad till Sverige i början av 80-talet men det minns jag inte så mycket av förutom att han var brun och pampig.

Nil har i Sverige en son som heter Neryt, en icke godkänd skäckhingst som använts i aveln. Nil var en polsk trakehnare http://www.sporthorse-data.com/d?i=10454360

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
1 017
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 486
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka