luktar konstigt

wtf

Trådstartare
hunden luktar konstigt från munnen!
det luktar en släng av ammoniak.. har borstat tänderna och kollat att det inte är nåt som sitter fast mellan tänderna, men hittar ingenting!
han hade fuktexem i ett munveck, men det luktade inte alls så!

kan det komma från halsen/magen?
han dricker onormalt mycket just nu, men han får clindabuc (verksam mot bakteriella infektioner) så det kanske kan vara det..

Sv: luktar konstigt

Låter som diabetes:crazy:

Högt socker = törstig som fan och luktar ammoniak från mun.
Tycker du borde kolla upp det snarast, för det är knappast bra om det nu är så.

Hur är hundens allmänna tillstånd?

Är den lika pigg och glad som vanligt eller hängig och 'trött'? Hur ser kisset ut?

Diabetes ger acetonlukt inte ammoniaklukt.
Njurfel däremot kan ge ammoniaklukt.
Bör hursomhelst kollas.
Hur mkt dricker hunden? Varför får den antirobe?
PL

*kl*
Vill bara veta vad som händer. Nyfiken och vetgirig.

Diabetes ger acetonlukt inte ammoniaklukt.
Njurfel däremot kan ge ammoniaklukt.
Bör hursomhelst kollas.
Hur mkt dricker hunden? Varför får den antirobe?
PL
Jag skulle isåfall säga att det luktar bådeoch, vilket det iaf. gör när min diabetes sjuka sambo gör när han har för högt socker.. Men det kanske inte är likadant med djur??

Hur som helst så håller jag med om att det bör kollas upp.

ptja... han kan stå och dricka säkert i 2-3 minuter om man inte säger åt honom. svårt att säga egentligen, men det är bra mycket mer än vad som är normalt.

han har rävskabb, fick den där medicinen utskriven. ska äta 2 ggr/dag i 20 dagar.

*trådkapning*

Om hunden dricker för lite då? Vad kan det vara för "fel" då?

vet du om man kan kombinera clindabuc med advocat? glömde fråga min veterinär.

Har han haft någon problem med magen. Hundar som har magsjukdom eller magproblem kan även få illaluktande lukt från munnen. Även om de har problem med tonsillerna. Innan de opererade bort min hunds tonsiller luktade det välldigt illa från hans mun och nästan som du beskriver det. Dock drack han inte mer än vanligt.

han har problem med magen faktiskt, han spyr kanske 2-3 gånger per månad (ofta nattetid) men jag frågade min veterinär om det och han sa att det inte var nån fara så länge allmäntillståndet är bra.
sen är han väl lite dålig i magen ibland så bajset blir kletigt, men han äter ju oftast sin egen mat och inga rester eller så.

Mina hundar äter all typ av mat ej bak verk å godis.
Dom är sten hårda i magarna.
Dom har gjort det sen dom var små.
Bäst mår dom av färsk foder ellef rått kött.
Då helst inälver.
Kolla om han har svamp i munnen.
Ibland beror våt eksem på svamp.
Eller ge honom plack of.

han har haft fukteksem i mungipan, men det är behandlat och genomgått av veterinär...

han har problem med magen faktiskt, han spyr kanske 2-3 gånger per månad (ofta nattetid) men jag frågade min veterinär om det och han sa att det inte var nån fara så länge allmäntillståndet är bra.
sen är han väl lite dålig i magen ibland så bajset blir kletigt, men han äter ju oftast sin egen mat och inga rester eller så.

Det låter som min hund men min hund sprydde inte. Men han hade problem med magen och slem i avföringen. Är det slem din har som du beskriver som kletigt?

nej inget slem, bara kletig konsistens..
första korven brukar vara normal och sen blir det mest klet i korvform.. :p

ibland är han helt bra i magen hur länge som helst och så får han återfall emellanåt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 815
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 050
Senast: Liran
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 138
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka