Luktar illa!

M

marijaa

Mitt nyförvärv luktar illa! Både fram och bak :crazy:

Det är en ca 16 veckor gammal orientalhane. När jag fick honom åt han Royal Canins kattungefoder, nu får han också Royal Canin fast nästa "ålderssteg" (typ 12 veckor och uppåt tror jag det är). Ibland får katterna lite tonfisk och ibland blötfoder men mest äter de torrfoder.

Han har dålig andedräkt och det luktar illa om anus hela tiden. Kan det ha med maten att göra? Nåt man kan göra något åt?

Den gamla katten luktar väl inte heller hallon men det luktar i alla fall inte lika skarpt från honom, han luktar som katter mest gör... :cool:

Sv: Luktar illa!

I den åldern är det ofta tandbyten som ställer till det. De blir lite risiga i magen och luktar apa ur munnen ett tag..

Sv: Luktar illa!

Aha! Tack. Han tuggar på lite allt möjligt också så det kan nog vara tandbyte. Hur länge håller det vanligen på?

Jag har testat att ge dem typ tuggpinnar men det är bara gamle katten som äter dem (den "gamle" är vanligtvis väldigt kräsen medan den lille verkar äta allt - utom tuggpinnar :cool: )

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag hämtade hem en kattunge för några dagar sedan. Hon är köpt från ett katthem och innan jag tog hem henne så pratade vi om...
2
Svar
39
· Visningar
3 783
Senast: MJLee
·
Katthälsa Var på den årliga tandkollen med min herre idag, och nya missan fick också en koll. Hon hade inte verkat besvärad från munnen alls, men...
2
Svar
37
· Visningar
4 955
Senast: Sol
·
Katthälsa Hur gör ni för att få det att gå ihop? Just nu äter mina katter Applaws torrfoder samt varsin påse Pussi blötmat. Katt1. Dricker...
Svar
9
· Visningar
2 330
Katthälsa Så, jag har sedan ungefär 1,5 - 2 veckor tillbaka sett över mina katters matvanor då den ena behöver banta ordentlig. Är under processen...
Svar
4
· Visningar
1 809
Senast: nangiialaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama