Lugnande Fodertillskott

M

My Tonic

Har ni några tips?

Har fått tips om både Dodson & Horrells 'Placid' och Forans 'Equi Calm'.
Det är till ett fullblod, som stressar upp sig vid uteritt.

Vilket är effektivast?
Har ni andra tips på fodertillskott som skulle kunna hjälpa?

Sv: Lugnande Fodertillskott

Har bara provat equi calm. Det hjälpte inte alls. Kanske hade funkat om jag tagit en slurk istället :)

Magnesium sägs ju lugna ner. Finns på granngården.

Annars rida ut med lugna kompisar om det bara är vid uteritten problemen finns?

magnesium hjälper endast om hästens nervositet beror på just magnesiumbrist. magnesium i sig är inte lugnande.

dock har väldigt många hästar (och människor!) brist på just magnesium. så det är det första du bör prova.

kamomill och valeriana är utmärkta lugnande örter. men hästen blir ju inte drogad som om den hade fått plegg, och man måste ändå träna på situationen som gör hästen rädd. det är inget undermedel och ska inte ges för länge.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
941
Senast: Tonto
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 904
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023