K

karlstorparn

Hej
Har ni NH:are några tips hur man får en häst att stå still?
Jag har en nordsvensk som jag rider men även tänkt att köra i skogen med.
Problemet är inte att dra stockarna, problemet är att få henne att förstå att hon inte får röra sig förrän jag säger till.

Hon tar gärna egna initiativ i form av att gå fram, eller vänder sig om för att spana in vad jag pysslar med. Hon är inte rädd för doningarna men tycker väl att eftersom inte jag sätter igång henne så får hon väl göra det själv då!

Hemma på gården går det bra, det blir jobbigare när vi kommer bort från den och bort från hennes polare i hagen(hon själv är ranghögast)

några tips?

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 220
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Stereo
·
Träning Hej! Har en häst som blir väldigt het vid hoppning. Han brukar vara lugn i början av hopp-passen, men i något skede blir han alltid...
Svar
8
· Visningar
1 546
Senast: MimmiNO
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Hiss och diss del 5