Luftstoppad sadel

S

SarahA

:bump: Är på jakt efter en ny hoppsadel till mitt fullblod och har haft lite svårt att hitta en som passar. Fick prova en Bates (vet inte om det stavas så..) som låg jättebra på min häst. Denna sadel var dock luftstoppad vilket jag känner mig lite skeptisk till. Nån som har erfarenhet av luftstoppade sadlar?? Tycker det känns som om dom inte skulle hålla lika bra, att trycket kanske ändras i sadeln ganska fort. Är det inte lätt att det läcker ut luft??

Har haft en sådan sadel som du skrev om och jag var supernöjd.
Tyvärr så växte hästen ur sadeln (musklade sig väldigt fort) Så jag hade bara sadeln i ca 1 år.

Fördelen med denna luftstoppade sadeln är ju att du kan stoppa om den till ull om du vill.

Luften håller lika bra som en ullstoppad utan problem.
En annan tjej i stallet har haft sin ett bra tag ocj skulle inte byta för allt i världen och den har hållt. :D

Har precis köpt en sådan sadel, en Bates luftstoppad och är helnöjd med den. Skön att sitta i och den passar utmärkt till alla mina hästar. Framförallt så gillar hästarna den.

Luften påverkas inte av lufttrycket och det är mkt bra garantier på kuddarna.

jag hade sagt gå for it!

Har också en sådan! Bates Caprilli close contact :idea:
Det är en toppensadel,särskilt bra att man kan flytta stöden om man vill.
Min är till salu nu för att den inte längre passar min häst som har ändrat sig mkt. :cry:

Mitt halvblodsto liknar ett fullblod över ryggen (lik sin farfar som är fullblod) och jag bestämde mig för en Bates Caprilli, alla sadlar äker fram på henne. Provade ett 30-tal men ingen gick upp emot Batessadeln, den åker fram lite grann men luftkuddarna fördelar trycket så min häst störs inte det minsta. Jätteskön att sitta i också, och stötdämpande!

Har en Bates Caprilli dressyr :love: som både jag och hästen tyckte om (är nu för smal till min pålle så även den ska säljas) Min häst tyckte om luftbossorna.
Jag var tveksam till det här med luftbossor men där jag köpte den sa hon att man i princip måste köra ner en kniv för att ha sönder de.
M vH M

Har dock en wintec cair (konstläder), men principen är toppen. åtminstone på min arab. fungerar jättebra och jag för min del är så otroligt tacksam att jag gick på wintec så jag slipper smörja varje gång jag ridit i en dammig paddock/ridhus :)

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
1 053
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 178
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka