Luftbubblor i öronen?

ElektraDelight

Trådstartare
Hittade vid dagens borstning konstiga bulor på min hunds öron. Efter att ha känt lite så kom jag fram till att de måste vara luft. Känns precis som att trycka på en ballong eller liknande. Flyttar sig dessutom runt i öronen.

Men hur kan de ha uppkommit? Hon är inte öm & brydde sig inte om mitt pillande. Ska man åka till vetrinär eller dom försvinner igen?

Aldrig varit med om det innan. Dessutom är de på båda öronen. På ena sidan ungefär så stor som en 50öring & på andra två små.

:confused:

Sv: Luftbubblor i öronen?

Blodöra?
Om hunden har skakat eller slagit i örat i något så att ett litet blodkärl går sönder så kan det samlas blod och blir som bubbligt eller hur man nu ska säga. Min förrförra hund fick det på sitt ena öra och vi for till veterinären och de tömde ur det och sydde åt så att det skulle läka, men det här var ca 7-8 år sen så jag vet inte hur de gör nu för tiden med blodöron.

Blodöra?
Om hunden har skakat eller slagit i örat i något så att ett litet blodkärl går sönder så kan det samlas blod och blir som bubbligt eller hur man nu ska säga. Min förrförra hund fick det på sitt ena öra och vi for till veterinären och de tömde ur det och sydde åt så att det skulle läka, men det här var ca 7-8 år sen så jag vet inte hur de gör nu för tiden med blodöron.

När min hund hade det så gör man inget direkt, behövde inte åka in. Det gjorde inte ont när man tryckte på det eller så. Det enda som skiljer sig är ju att örat ligger ner, annars ska det ju stå.

Så här ser det ut idag (jaja, jag vet att han är oklippt och för pälsig där, men det är sött.. och idag är han klippt).
dvdb_185656514.jpg

TS: Det blev också en enda stor luftbubbla i hans öra.

Hon har busat med en annan valp idag. Kanske bara är svullnader från bett.
Eftersom hon inte verkar öm så borde jag kunna avvakta ett par dagar å se om dom försvinner.
Annars får man väl åka till veterinären.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
892
Senast: Corax
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 277
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 679
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023