Luddes auktion

Sv: Luddes auktion

Hur görs auktionssidorna egentligen? Väljer man själv som säljare vad som ska vara med och vilka avkommor till ex mormor som ska plockas bort?

Hur görs auktionssidorna egentligen? Väljer man själv som säljare vad som ska vara med och vilka avkommor till ex mormor som ska plockas bort?
Alla säljare får ett förslag hemskickat för korrektur. Då kan man välja vad som ska läggas till eller tas bort.

Verkligen.
Oliver Kronos stam gick ju inte av för hackor.... sen blev den ju dyrast också... :d

Men många fina hästar med rejäla stamtavlor...

Hihi, ja just det, det gjorde han :D
Jag hade bara unghästarna i huvudet när jag skrev inlägget haha. *koko*

Blir roligt att se om Citation gör skäl för slantarna. Men Ludde måste väl ha näsa för sånt där.

Blir roligt att se om Citation gör skäl för slantarna. Men Ludde måste väl ha näsa för sånt där.
Vad talar för att Citation ska bli en bra avelshingst?

Han lär väl bli uppstallad i Italien? Tror inte att han kan få ihop den affären i Sverige.

vad är det som inte talar för att han blir en bra avelshingst?

Ja, han kommer att stallas upp i Italien eftersom det är där han är mest eftertraktad!

Vad talar för att Citation ska bli en bra avelshingst?

Han lär väl bli uppstallad i Italien? Tror inte att han kan få ihop den affären i Sverige.

Ehhh....jag har inte sagt att jag tror varken bu eller bä om Citation som avelshingst.:crazy:
Jag bara ställde en undrande fråga (som vi säkert får svar på i framtiden) om det var en bra eller dålig affär. Inte sjutton vet jag vad som talar för eller emot honom.

Ehhh....jag har inte sagt att jag tror varken bu eller bä om Citation som avelshingst.:crazy:
Jag bara ställde en undrande fråga (som vi säkert får svar på i framtiden) om det var en bra eller dålig affär. Inte sjutton vet jag vad som talar för eller emot honom.
Oj, ursäkta om jag trampade på några tår. Undrade bara, vad som talar för Citation... Tänkte att du kanske hade någon uppfattning. Det är roligare att spekulera innan. :)

vad är det som inte talar för att han blir en bra avelshingst?

Ja, han kommer att stallas upp i Italien eftersom det är där han är mest eftertraktad!
Du svarar med en motfråga...eller tycker du att ALLT talar för att Citation blir en bra avelshingst?

Många faktorer som spelar roll för att man ska lyckas som avelshingst. Det viktigaste är att hingsten får bra ston, och så kan det säkert bli i Italien. De egenskaper som jag personligen värdesätter högst på en avelshingst är unghästprestationer och möderne. Jag har dålig koll på Citations unghästperstationer, men du kanske kan dessa bättre?

Du svarar med en motfråga...eller tycker du att ALLT talar för att Citation blir en bra avelshingst?

Många faktorer som spelar roll för att man ska lyckas som avelshingst. Det viktigaste är att hingsten får bra ston, och så kan det säkert bli i Italien. De egenskaper som jag personligen värdesätter högst på en avelshingst är unghästprestationer och möderne. Jag har dålig koll på Citations unghästperstationer, men du kanske kan dessa bättre?

Jag bara undrade vrf du tror att han inte skulle bli en bra avelshingst!

Unghästiden vet jag inte så mycket om, men hans resultat på tävlingsbanorna har ju inte precis varit dåligt. Härstammningen är det heller inget fel på. Conway Hall som pappa och Italian Cut som mamma är inga dåliga grejor... :D

Oj, ursäkta om jag trampade på några tår. Undrade bara, vad som talar för Citation... Tänkte att du kanske hade någon uppfattning. Det är roligare att spekulera innan. :)

:rofl::rofl::rofl:

Och var har du över huvud taget sett nåt om att Zandrah skulle vara avelsintresserad? :eek:

Jag har fattat henne som en Trashanks-samlare som så många av oss andra...

Egentligen är det omöjligt att säga. Hästen har gjort relativt få starter , men å andra sidan hade ju Viking Kronos också gjort det så.
Jag tror nog att Ludde vet vad han köper dock så jag tror nog han kan bli bra.
Sen är det ju ingen garanti att det blir en bra avelshingst bara för att hästen sprungit bra heller, det finns det ju andra bevis för.

Summa sumarum: Jag har ingen aning. Men eftersom det är Ludde som köpt honom så gissar jag på att Citation (om jag får välja mellan kanon eller kalkon) blir en kanon. ;):D

Och var har du över huvud taget sett nåt om att Zandrah skulle vara avelsintresserad? :eek:

Jag håller mig till valacker. :p
Du har fattat helt rätt.
Däremot är jag inte helt tappad bakom vagnen när det gäller avel. Men mitt särskilda intresse ligger nog inte huvudsakligen där. ;)

(visste inte riktigt hur jag skulle tolka ditt inlägg.......)

Jag känner henne för dåligt... ;)

Egentligen är det omöjligt att säga. Hästen har gjort relativt få starter , men å andra sidan hade ju Viking Kronos också gjort det så.
Jag tror nog att Ludde vet vad han köper dock så jag tror nog han kan bli bra.
Sen är det ju ingen garanti att det blir en bra avelshingst bara för att hästen sprungit bra heller, det finns det ju andra bevis för.

Summa sumarum: Jag har ingen aning. Men eftersom det är Ludde som köpt honom så gissar jag på att Citation (om jag får välja mellan kanon eller kalkon) blir en kanon. ;):D

Det tror jag med. Ludde vet vad han gör. Citation kommer bli kanon i avel! ;)

Jag bara undrade vrf du tror att han inte skulle bli en bra avelshingst!

Unghästiden vet jag inte så mycket om, men hans resultat på tävlingsbanorna har ju inte precis varit dåligt. Härstammningen är det heller inget fel på. Conway Hall som pappa och Italian Cut som mamma är inga dåliga grejor... :D
Jag skrev aldrig att han inte skulle bli en bra avelshingst. Jag frågade bara varför han skulle bli det, men skit-i-samma.

För mig är en ENBART unghästprestationerna som räknas när det gäller avel. Jag kanske har fel i det, men det är i alla fall vad jag tycker utmärker de bästa avelshingstarna.

Conway Hall är bra grejor. Italian Cut har lämnat bra, men det är rätt gammal stam. Tveksamt om det räcker för att matcha de modernare hingstarna. (Det finns två hästar som har Italian Cut som mormors mormor!)

Citation är en bra mycket häst, men jag har aldrig haft någon "wao!!!-känsla" för honom. Sammantaget, så tror jag inte på honom. Vi får se om jag får fel...

Att Ludde köpt honom lägger jag inte så stor vikt vid. Det behöver inte ens vara för egen räkning som han köpt honom. (Är jag konspiratorisk? ;)) Förstod inte heller varför han köpte Kiss Francais.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 37 miljoner kronor. Det såldes en ettårig helsyster till Prix de l’Arc de Triomphe-vinnaren Alpinista för på auktion. Säljaren: svenska...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördagen arrangerar ATG en välgörenhetsauktion i Scandinavium där Gothenburg Horse Show är i full gång. Här kan du följa auktionen.
Svar
0
· Visningar
202
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Travaren Evartti har nu tjänat sammanlagt 1 156 145 euro i prispengar på sina lopp. Det är mer än den legendariska Viesker vann under...
Svar
0
· Visningar
94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka