Lucern-Kvarnbys-Hippo eller Krafft???1

Sv: Lucern-Kvarnbys-Hippo eller Krafft???1

Det beror väl på vad du är ute efter. Kvarnbys har väl rätt högt protein-innehåll, vilket kan vara bra eftersom det är en stor anledning till att man ger lucern:
http://www.kvarnbyfoder.se/Default.aspx?tabid=46

Vi ger Kraffts lucern, eftersom det funkar och är lättast att köpa. Hippo Alfa är dock inte ren lucern, om det är det du är ute efter, hittar dock ingen innehållsförteckning på nätet.

Jag väljer Krafft, för jag vill ha hackat strå och nära till butiken... :angel:

Det beror väl på vad du är ute efter. Kvarnbys har väl rätt högt protein-innehåll, vilket kan vara bra eftersom det är en stor anledning till att man ger lucern:
http://www.kvarnbyfoder.se/Default.aspx?tabid=46

Vi ger Kraffts lucern, eftersom det funkar och är lättast att köpa. Hippo Alfa är dock inte ren lucern, om det är det du är ute efter, hittar dock ingen innehållsförteckning på nätet.

Ska sätta ihop foderstat till ponny baserad på hösilage, lusern, olja och mineraler. På rek. av veterinär.

Och jag menade Hippo Grow.

Ja, vilket märke ska man välja och varför?

Jag väljer Kvarnbyfoder eftersom det ger mest protein för pengarna. När jag jämförde var det stor prisskillnad om man köpte i stora mängder, men det kanske inte du ska om du bara ska ha det till en ponny. Mina hästar äter det glatt i vart fall. En del sorter verkar inte vara så smakliga.

beror väl på vilken konsistens du vill ha vet att krafft har ju iaf 3 olika, sen skulle jag jämföra priset och hur mkt energi och SmRp det innehåller...

beror väl på vilken konsistens du vill ha vet att krafft har ju iaf 3 olika, sen skulle jag jämföra priset och hur mkt energi och SmRp det innehåller...

Konsistensen lär inte spela ngn roll då jag tänker blöta det pga MYCKET glupsk ponny! Men är det energi och SmRp jämförelser som gäller så är det ju Kvarnbyfoders som har högst värden?

ingen naning krafft ligger på 105 Smrp iaf, kvarnby foder finns inte här uppe hos mej....

Och jag menade Hippo Grow.

Det är väl den som numera heter Hippo Grow Alfa, hette förut Hippo Alfa. DÅ var det en blandning med både spannmål av olika sorter + lucern, inte ren lucern som Kvarnbys och Kraffts. Om det är bra eller inte, kan bara du avgöra - men det är inte samma foder innehållsmässigt.

Det finns i alla fall en säljare för Kvarnbyfoder som har hand om ditt område och jag vet att de har någon form av mellanlager i Borlänge, så det finns nog om man vill.

har kvarnbys lucernpellets för där är mest protein i. Vill ha en så simpel foderstat som möjligt...Kan ges torrt om man har en häst som äter lugnt/i lagom takt....

jaha, jag trodde bar det fanns neråt skåne, vad jag vet så finns det krafft, fibergi, mustnag, hippo här i borlänge... kanske finns fler oxå men blir smidigast att åka till granngården och där har dom ju bara krafft...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 552
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 225
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka