Molin
Trådstartare
Hej på er..
Lucern hackat strå, är det riktigt bra för hästar som är lite svåra å hålla i hull??
En kompis tycker jag borde testa och ge det till min tös, vad tycker ni??
Efter mycket efterforskning och hjälp från höger och vänster så tror jag att jag kommit på vad jag vill ge min tös.
Jag har ett vblsto som blir 5år i Juni, har gått lite upp och ner i hullet
men är frisk och kry annars med lite energi på det, hehe.
Hon fick förstoppningskolik på nyår så efter det har jag hört mej för
vad jag kan ge henne och allt.
Många har tipsat mej om, Dynavena, Lucern hackat strå, Hestekraft, korn, linfrön osv..
Jag funderar på att ge...
Hestekraft
Korn
Lucern hackat strå
Linfrön
vitlök
Samt hö och hösilage (Hösilage fri tillgång i hagen och hö under natten/kvällen)
Vad tror ni om det? Är det för mkt foder lr olika sorters foder??
Jag är rätt duktig på att skämma bort mina djur rejält aldrig så dom blir överviktiga men duktig på att vilja ge så mkt olika saker :P
En tjej i ett stall jag stod i förr sa att denna foderstat skulle funka
bra för min tös ed tanke på upp och ner vikten.. Men jag vet inte för jag är inte den bästa på och om foder.. Därför frågar jag er..
Lucern hackat strå, är det riktigt bra för hästar som är lite svåra å hålla i hull??
En kompis tycker jag borde testa och ge det till min tös, vad tycker ni??
Efter mycket efterforskning och hjälp från höger och vänster så tror jag att jag kommit på vad jag vill ge min tös.
Jag har ett vblsto som blir 5år i Juni, har gått lite upp och ner i hullet
men är frisk och kry annars med lite energi på det, hehe.
Hon fick förstoppningskolik på nyår så efter det har jag hört mej för
vad jag kan ge henne och allt.
Många har tipsat mej om, Dynavena, Lucern hackat strå, Hestekraft, korn, linfrön osv..
Jag funderar på att ge...
Hestekraft
Korn
Lucern hackat strå
Linfrön
vitlök
Samt hö och hösilage (Hösilage fri tillgång i hagen och hö under natten/kvällen)
Vad tror ni om det? Är det för mkt foder lr olika sorters foder??
Jag är rätt duktig på att skämma bort mina djur rejält aldrig så dom blir överviktiga men duktig på att vilja ge så mkt olika saker :P
En tjej i ett stall jag stod i förr sa att denna foderstat skulle funka
bra för min tös ed tanke på upp och ner vikten.. Men jag vet inte för jag är inte den bästa på och om foder.. Därför frågar jag er..