LRF vill ändra i allemansrätten

Sv: LRF vill ändra i allemansrätten

Fast de kan inte jämföras med ett fackförbund... Vi har inga fackförbund, företagare har inga fackförbund, förstår inte liknelsen alls.

Jo dessa föreningar tar till vara olika företagares intressen på samma sätt som Fack-Förbunden gör för anställda.
LRF försäkrar sina medlemmar billigt och hjälper till vid tvister.

Det är ett Förbund av människor som gått samman för att kunna påverka sin arbets- och yrkes-situation, precis som en Fack-Förening.

Sv: LRF vill ändra i allemansrätten

Ja vissa är inte kloka.
Höjden var den skidåkare som lade sitt spår genom hästhagen där jag då hade min häst inackorderad.
Och sedan försökte att förbjuda markägaren att släppa ut hästarna i hagen med hänvisning till att skidspåret skulle bli söndertrampat.

Markägaren svarade med att sätta upp mera staket och släppa hästarna i olika hagar olika dagar så att alla skidspår blev förstörda.
Skidåkaren var tydligen en oerhört irriterade granne.

Herregud, den sista idioten är verkligen inte född än! :eek:
Undrar om skidåkare på något vis tror de har mer rättigheter och fördelar än andra människor?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 022
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 299
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka