LPII på en helg med lillplutten :-O

confetti

Trådstartare
Åkte till Luleå i helgen för att komma igång med tävlandet av tvåan tänkte jag... Gick lite bättre än väntat, även om Nixon inte alls presterade lika bra på vissa moment som han gör på träning.
Det som gjort mig mest osäker på att starta honom är rutan, funkar aldrig första gången jag skickar honom på träning, men i helgen har han med lite dirigering fixat den tre dagar på raken :P

38147_412862602772_719487772_4732037_5055543_n.jpg

Debuterade alltså LK2 på fredagkväll,

Platsliggning 8 (slickade sig i rumpan)
Fritt följ 7,5 (blev het o höll på skutta bort från mig när jag började springa)
Läggande 9
Inkalln med ställande 9
Rutan 8,5
Apportering 7
Hopp över hinder 8
Fjärrdirigering 10
Helhet 10

Blev placerade som tvåa i klassen, 167p.

Lördagsmorgon

Platsliggning 10
Fritt följ 8
Läggande 9
Inkalln med ställande 9
Rutan 7
Apportering 6,5 (tänkte ta ett ärevarv med apporten)
Hopp över hinder 10
Fjärrdirigering 8
Helhet 10

171p och en andra plats i klassen.

Söndagmorgon.
Varmt som sjuttsingen och fortfarande blött i gräset efter gårkvällens spöregn så det kändes sådär...

Platsliggning 10
Fritt följ 8,5
Läggande 8,5
Inkalln med ställande 9
Rutan 8
Apportering 7
Hopp över hinder 8
Fjärrdirigering 8
Helhet 9

171p och en andra plats i klassen. LPII
:P

Känns smått overkligt att det gick så fort, har anmält till tre tävlingar kommande veckor så vi får se hur vi gör med dom... ;)

Sv: LPII på en helg med lillplutten :-O

Tack allihop!

Överrumlad jag blev när jag insåg att det bara är att börja traggla treans moment nu, hade inte tänkt göra det förrän nästa år...:p

Vilken fin prestation och det där visar på en jämnhet i träningen! Stort grattis!

Tack så mycket:laugh:

Jaa, någons sorts okej lägstanivå måste vi ändå ha byggt upp för han var rätt ofokuserad hela helgen, så det är ju skönt att veta att man inte alltid behöver vara på topp för att få bra resultat:)

Tack!

Känner mig lite mallig nu när jag inser hur snabbt och bra det gått för oss med tanke på förutsättningarna.

Nixon är ju min första hund och jag hade inga planer på att tävla honom alls. utan var väl mest utställningsintresserad.
När han var 9 månader såg jag min första lydnadstävling och det var väl typ två månader efter det vi började träna, innan det kunde han typ sitt och ligg och gå i koppel:D

Nu 'fyller' han snart 2,5 och har startat lydnadsprov 8 gånger, 6 gånger med plats på pallen (2 klassvinster, 4 andraplatser):o:p

Liknande trådar

Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 980
Senast: Migo
·
  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
99 724
Senast: Mammas
·
Övr. Hund Ja, så har man alltså tävlat lydnad med saluki... En skendräktig sådan. En skendräktig segpropp ;) Jag längtar nästan tillbaka till då...
2
Svar
25
· Visningar
2 582
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Nu kommer en liten skryttråd från mig ;) Idag debuterade jag och Nova i lydnadsklass 1, har inte ens varit på en träningstävling innan...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: solan64
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur