Lotagen-frågor

glitter

Trådstartare
Har en tråd sen innan om min häst sårskada.
Igår va jag i kontakt med vetten igen och vi (läs: han) gick från "hårt" bandagerat och sjukhage till naket, i större hage och lotagen.

Men, nu min fundering. Eftersom det är rötmånad så känner jag mig väldigt sketpisk till helt naket, så nu går hon med Snögg och ett varv med vetwrap (luftigt) för att det ska sitta nåt för, men är det farligt att ta lotagen då??
Måste såret va naket för att man ska kunna ta det?
Såret har läkt ihop jättefint, men det har blivit lite svall där han inte sydde, därav lotagen.

Va tycker ni??

Sv: Lotagen-frågor

Jag har haft lotagen och sen bandagerat över detta och även utan bandage . Snöggen fastnar väll ändå utan bandage ?

La på en bit snögg på en av mina pållar pga av flugor i ett sår ;)

Men var får du tag på Lotagen ? Trodde det var borta från marknaden ?

Mvh Mia

Hej!
Ja, snöggen nog fastnar ändå å snart blir det bara en bit sådan, men det regnar nåt så in i bomben så jag har wrapen som en liten försäkring...
Men då vet ja att det går att bandagera över, va lite rädd att det skulle etsa för hårt å skada...

Fick den av min vet. Ska den bort? Vad gäller istället??

Veterinärerna kan lösa licens för Lotagen tror jag, det har iaf min vet gjort.

//Qbaby

Jo men vad jag förstått är det numer inte godkänt och går inte att få tag på ?

Mia

Visst går det att få tag på, jag fick en flaska utskriven förra veckan. Det som krävs är att veterinären har löst licens för att få skriva ut lotagen.

Känner att tråden rinner iväg, men jag har ju fått tag i det å tråden gällde ju om man kan linda över eller inte...

Såret ser redan mycket bättre ut efter dessa två dagar, så snart blir det till att gå naket och bilda skorpa!

Tack för era input!

Liknande trådar

Hästvård för 14 dagar sedan hittade jag min häst på 3 ben i hagen. Hon hade ett stort fult sår och var jätte halt.. Veterinär tillkallades och...
Svar
8
· Visningar
3 121
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka