Lösspringande, upplockad hund, var efterlysa ägaren?

Kamomilla

Trådstartare
Plockade upp en lösspringande hund under tidningsrundan inatt på en ganska stor väg.

Har anmält det till polisen. De hade dock inte fått in någon anmälan under natten om en bortsprungen hund.
Har lagt ut det på min facebook och delat i de lokala grupper jag är med i och inlägget har även delats av av andra.
Inte lagt ut bild utan bara en beskrivning av hunden.

Chipläsare i min närhet är efterlyst för att kolla chip.

Vad mer kan jag göra i nuläget?

Plockade upp en lösspringande hund under tidningsrundan inatt på en ganska stor väg.

Har anmält det till polisen. De hade dock inte fått in någon anmälan under natten om en bortsprungen hund.
Har lagt ut det på min facebook och delat i de lokala grupper jag är med i och inlägget har även delats av av andra.

Att lägga in en bild är nog viktigt.

Sen lokala radiosändningar med beskrivet utseende?
Djurskyddet har väl en massa sidor på facebook men även hemsidor?
Lokala tidningen
Lokal butik/kiosk/affär med bild + beskrivning och vars hunden befinner sig nu m kontaktuppgifter

Är nog bra att ha flera medier för det är långt från alla som har facebook.

Åk till vet och kolla om den är chipmärkt istället för att sitta och vänta...

Jag har en mil till vet och 4 till polisen. Därav blir det vet som får kolla.

Och riktigt trevlig polis jag pratade med i morse. Om jag inte kunde ha hunden här så var det bara att komma in med den till närmaste polisstation. Trevligt med tanke på hur ofta jag har läst om att polisen knappt vill ta emot upphittade hundar.

Tänkte kolla ev chip mot både jbv och skk.

Jag har en mil till vet och 4 till polisen. Därav blir det vet som får kolla.

Och riktigt trevlig polis jag pratade med i morse. Om jag inte kunde ha hunden här så var det bara att komma in med den till närmaste polisstation. Trevligt med tanke på hur ofta jag har läst om att polisen knappt vill ta emot upphittade hundar.

Tänkte kolla ev chip mot både jbv och skk.

Vad bra! Hoppas verkligen att den är chipmärkt och registrerad så ni hittar ägaren snabbt.

finns en sida som heter hittadjur.se
gratis !! lägg in den där :)

det var bra att polisen du talade med var så pass medveten om hur mn faktiskt gör. jag har fått i örat och många fler, som hittat hundar, då polisen sagt, ja men släpp bara ut hunden igen, så den kan springa hem!!!:banghead::banghead::banghead: aa men v fa----!!

Länsstyrelsen har också chipläsare, och de kan gå in direkt i Jordbruksverkets register och kolla vems hunden är dvs om den nu har chip och är registrerad.

Ska till vet. och kolla chip senare i eftermiddag. Ingen som hört av sig ännu angående en saknad hund.

Liknande trådar

Övr. Katt Jahapp, så var det dags igen. Jag blir lika ledsen varje gång. (Varje år dyker X antal katter upp i byn, magra som stryk, hungriga som...
2
Svar
21
· Visningar
2 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka