Lösning för diskho i sadelkammare

G

Graendal

Hur har ni gjort?

Jag har kollat runt lite snabbt på nätet (ok, läs Ikeas hemsida) och det verkar som att den diskbänk kostar typ 5-6000? :confused: Hur kan det vara så?

jag har hittat en stor, bra diskho som kostar runt tusenlappen. Men vad ska man sätta denna i? Bänkskivor finns ju också, men vad ska den stå på för ben? Hur funkar det här egentligen? Jag har aldrig byggt kök och förstår inget, haha. :crazy:

Vore väldigt tacksam för förslag och idéer!

Sv: Lösning för diskho i sadelkammare

Jag har köpt begagnat visserligen på auktion, men titta på blocket. Brukar finnas massor som vill bli av med sitt gamla kök. Ibland utan kostnad om river ut det själv.

Jag hade en fristående ho, en sån som brukar finnas i städskrubbar med ett stadigt fällbart galler att ställa hinkar på för påfyllning. Den skruvades fast på väggen.

Det finns massor av diskbänkar och äldre köksskåp gratis på blocket ( bara välja och vraka), jag hämtade diskbänk, ett par kökskåp och blandare gratis, funkar ypperligt , ska försöka ta en bild imorgon om jag hinner.
Det finns annat som är roligare att lägga pengarna på.;)

Jag säger som de andra - titta på blocket eller om du har någon skrot i närheten, där brukar de kosta några hundralappar.

Loppis eller annan återvinningsstation. Rena fyndena kan man göra. Min kompis köpte en stor grovdiskbänk på en loppis för 20:-.

bygg egen ställning till den av regelvirke 45x45mm, det är en fördel att ha så få ben i golvet som möjligt.. tänkte du ha bänk längs en hel vägg så använd konsoller eller bygg egna konsoller istället för att sätta ben rakt ner i golvet..

Bär hem disken i en plastbalja och kör i diskmaskinen :angel:

haha, ja bett är kanon att köra i diskmaskinen faktiskt, blir skinande rena och fina utan att man behöver gnugga en massa på dem :idea:

Liknande trådar

F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
2 030
Senast: vanimelde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama