S
SoofieA
Hej! Jag brukar löslongera min häst som vanligt i ridhuset utan problem, hon springer runt mig så snällt och när jag ber henne byta varv så byter hon var och när jag ber henne komma så kommer hon. Men i fredags när jag löslongerade vart hon helt tokig och tokgalloperade runt i ridhuset i säkert en kvart och var väldigt osäker och nästan rädd för mig Och när jag bad henne byta var fick hon nästan panik och skenade längst bort i ridhuset(?!) Jag fick övertala henne att jag inte skulle skrämma eller göra henne illa när hon skulle komma till mig och efter jag hade skickat och bjudigt in henne till mig några gånger slappnade hon av och var lika lugn och lydig som hon alltid brukar vara Men nu undrar jag vad som har hänt? Jag hade henne i ett stall förut som alltid anväde NH "metoden" och hade stränga regler vad hästarna fick göra och vad dom inte fick göra, och för ca 3 mån flyttade jag henne till ett stall där man nästan måste smyga med att man tränar NH med sin häst och hon får äta när dom går ut i hagen och binder upp dom när dom täcker dom i boxen å så:smirk: Kan det har något att göra med att hon kanske har börjat tappat respekten för människor, och blir då osäker?