Löshoppningsövningar sökes!

Sv: Löshoppningsövningar sökes!

Nähä... så om hopptekniken brister på en unghäst får man bara finna sig i det alltså. Vi människor kan ju lära om beteende och teknik men hästar är alltså helt obildbara. Jag har en jättefin tvååring som hoppar med bra spänst och är jättefin fram men behöver hjälp att öppna upp ordentligt bak, finns det verkligen ingen typ av hoppning son främjer detta?? :cool:
 
Sv: Löshoppningsövningar sökes!

Studs är alltid bra.

Kanske borde lägga detta på hoppning och se om du får fler svar?
 
Sv: Löshoppningsövningar sökes!

Låga breda oxrar främjar bakbenstekniken. Lägg en utragen bom på marken efter ett räcke som hästen ser påväg mot landningen och vänder upp lite till.
 
Sv: Löshoppningsövningar sökes!

Hm, ok, hur breda och på vilket avstånd skall bommen placeras?
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
216
Senast: Lavinia
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
777
Senast: Lejd
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
889
Senast: Trott
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
470
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp