löshoppningsfilm på copia (teknik ?)

I

_Ida_

ja nu har copia äntligen fått löshoppa hos oss för första gången och jag tyckte hon skötte sig riktigt bra. Jag har slängt ihop en film eftersom jag skulle tycka det var kul att höra vad ni tycker om hennes teknik och så:)
http://www.youtube.com/watch?v=bMrWiZeJj0M

För er som inte vet så kan jag berätta att hon är ett tolvårigt connemara sto som går upp till lätt:B hoppning för tillfället.
Så titta på filmen och bedöm sen:bump:

Sv: löshoppningsfilm på copia (teknik ?)

Jättefin och duktig ponny! :)

Tekniken överlämnar jag åt någon annan att kommentera.

Jag tycker också att ponnyn va superfin och ser ut att ha mkt kapacitet! :d :love:
Jättefina framben speciellt!(när det blev lite högre)

Senast ändrad:

tack så mycket ja hon skötte sig faktiskt riktigt bra och tryckte det var jätte roligt:)

ja jag hoppas att det ska finnas lite mer kapacitet att plocka fram i henne så att hon åtminstone kan gå lätt A med min lilla syster (jag har blivit för gammal nu så tyvärr måste vi börja om lite nu med ny ryttare) . Jag blev faktiskt förvånad över hur lätt hon skuttade över hindrerna och tyckte också att hon hade väldigt bra framben. Det är ju så roligt att få se när man alltid rider och bara känner i vanliga fall:)

80 som har tittat och bara två som tycker något....:cry:

underbar häst! lycka till

Fin ponny, jag tycker den hade rätt bra teknik fram. Bak kunde den väl sträcka ut mer, men det blev bättre när det blev högre.:)

Tycker den var fin. Framförallt när det blev högre :)
Bra teknik med fram och hyfsat med bak.

Hon ser väldigt fin ut, verkar ha betydligt mer kap för att gå större än LB. Trist för dig att du inte får fortsätta men det e en välhoppande ponny, lyfter bakbenen fint. Lycka till!

Fin ponny!
Jättefina framben... skulle kanske öppna upp anningens mer i bak... Den lämnar marken lätt och taxerar bra!
Den verkar även vara lugn i tempramentet...

Det var en jättefin häst :) ... den hade en mkt. bra teknik när de blev lite höjder. H*n har en jättefin teknik med både fram o bakben.

Det syns att h*n har kapacitet för mer !!! Jag har själv en ponny efter Feliciano som är 4 år men ja rider dressyr, men de lär väl bli lite hoppning oxå för hon har en jättebra hoppteknik och hoppar allt :)

svarar till alla:
tack så hemskt mycket för alla kommentarer om fin ponny det gör mig väldigt stolt:)
vad gäller tekniken så har ni bekräftat mina funderingar om fina framben men lite sämre bakben( hon har dom väl lite för mkt inunder sig i språnget?) och även att hon hoppar otroligt mycket bättre när hindrerna kommer upp lite hon tycker väl attt det är lite fjantigt innan:angel: river tex. mycket oftare i lätt:c än lätt:B eftersom hon inte alltid lyfter på fötterna ordentligt:smirk:. Hennes temprament är ganska idealiskt när man rider för det mesta då hon är väldigt pigg och framåt men aldrig dummar sig ( jag hara peppar ,peppar aldrig åkt av henne på dom tre åren vi har haft henne) men hon är en enormt envis dam som bara går med på sånnt hon tycker är kul och otrevliga saker som lastning,vatten och veterinärer gör att hon ibland flippar ur totalt.
Lastningen är även anledningen till att hon bara är tävlad i två år och därför inte har kommit så långt som hon borde kunna men nu har hon dock gått in snällt i snart ett år så vi får hoppas att det håller i sig:)

Jättefin!

Hoppas det går bättre med lastningen då ;)

tack!
ja hon känns iaf väldigt säker nu så vi hoppas :d

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·
Western Jag har ett problem.. Förut trodde jag att det berodde på min teknik, och det har det säkert gjort delvis, men.. Jag håller ju på med...
Svar
11
· Visningar
1 925
Hästmänniskan Moderator får flytta tråden om den hamnat snett.. Detta kommer bli en novell, förlåt för det. Tog hem min unghäst 16 Juli 2012, då...
2
Svar
28
· Visningar
5 754
Senast: Sleepwalker
·
Hoppning Feg dressyrryttare tittar in lite snabbt här hos er på hoppsidan :p Har en 6-åring som nu ska börja hoppas lite mer regelbundet av en...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka