Löshoppning

Tiller

Trådstartare
hej..
När jag löshoppar min häst vill han väldigt gärna rusa för fort in och kommer därför bara framåt i hoppet inte uppåt... :mad:

Det går mycket bättre när man sitter på och rider en kombination men så fort han får springa själv så rusar han bara!
Någon som har nå bra tips??
Kan jag sätta ut 5 hinder på raken så han måste bromsa av sig själv eller hur tusan ska jag göra? Men jag har en känsla att han bara kommer rusa ändå och "ta hindren som de kommer"..
Nå bra tips?? :cool:

Sv: Löshoppning

Din idé med flera hinder tycker jag var jättebra! så brukar jag göra.

Fast du behöver kanske inte börja med fem :D

men att ha ett lågt först, ett "hoppa in hinder" sen variera med att det kanske är ett studs till nästa hinder eller ett galoppsprång eller kanske tre?

Visst kan de rusa första gångerna, men när det blir variation så brukar de snart lära sig at de måste ta det lite lugnare och "se efter"..

Sen kan man ju bygga på med flera hinder med olika avstånd och höjder....

Lycka till! :bump:

Sv: Löshoppning

Jag har lärt mig att man aldrig ska löshoppa på mer än 2 hinder...vet inte om det stämmer...ngn som vet?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
880
Senast: inverterad
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 308
Senast: Squie
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 100
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka