Löshoppa på lina

M

Midnight_Rose

Är det ok eller? Har ingen möjlighet att släppa nämligen..;)

Sv: Löshoppa på lina

Beror lite på vad man har för hinder! :p Man kan ju "longerlöshoppa", eller springa bredvid om man nu hinner med, fast då är det ju förutsatt att hinderstöden inte är så höga så linan fastnar! :rofl:

Vi gjorde för övrigt en specialare i ett stall jag stod förut, hade en långsmal hage där vi ställde tre hinder bredvid varandra i mitten av hagen. Sen räckte det med att smacka åt hästarna så de sprang fram och tillbaka i hagen och hoppade över hindren i mitten! :D

Du kan ju typ sätta upp cavaletti bomar/socker bitar (vita knubbiga fyrkanter), det var ju inte vara nån spets så linan kan fastna.

Jag hade inte löshoppat 1.60 på lina. Men lite gymnastikhoppning är väl helt ok.

Ja det går, men inga höga höjder..

Vi har hinderstöd som bara är 1m. Så om man sätter dom längst in (mot sig) så fastnar inte linan....

Självklart fungerar det såvida du inte tänker hoppa höjder! Viktigt bara att inte linorna fastnar i stöden, men de har ju redan de andra sagt.
Andra alternativ om du inte har sockerbitar att lägga bommarna på är tex. pallar, stolar (ställ dem så bommarna kan ramla av!) eller lådor.

Lycka till! :)

Tack! Tänkte bara löshoppa så hästarna får lite annat och göra emellanåt ;)

På Irland löshoppar man mycket på lina (ja, alltså de hoppar inte PÅ linan:D). Har t.o.m. sett löshoppningstävlingar på det viset, det går alltså att hoppa höjder också, men det kräver teknik från linförarens sida och förstås speciella hinderstöd på innersidan som höjs i takt med hindret och som är utformade så att de fungerar som infångare. Egentligen inte konstigare än att de i Tyskland släpper hästarna precis ur en sväng och med nästan noll ansats.

Ta en hållare högst upp på stödet åt sidan. Då kan linan glida över hindret utan att fatsna :idea:

Asså att de blir som när man sätter fingertopparna mot varannn :angel: ... lite svårt att försklara

jag skulle bara hoppa små hinder på lina.
Har man inen möjlighet att släppa kulle jag åka iväg för att löshoppa, de flesta klubbar brukar ha löshoppning så man kan få bra hjälp oxå.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
524
Senast: Fiorano
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Anläggning Om du slår hö på en vall, hur nära inpå är marken ok att använda som bete efteråt? Kan man släppa direkt eller bör det vila/växa innan?
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka