Lösgörande övningar

Sv: Lösgörande övningar

Några tips på lösgörande övningar?:d

Mycket böjningar, ställa åt olika håll, flytta framdel/bakdel, öppna, sluta, volter, flytta för skänkeln / skänkelvikning, rida intervaller tex halt-tölt-halt, one rein stop (ja, det funkar faktiskt ibland), galoppfattningar, klättra, longera / tömköra, cavaletti så dom får jobba lite med att lyfta benen osv

Sv: Lösgörande övningar

Samma tips som ovan, men tänk på att inte göra för mycket.

Gör inte samma övning om och om igen, testa inte alla varianter på en gång. Hästen blir bara trött i huvudet då.

Är hästen "trögstartad" i paddock så är det många av dessa övningar som man kan göra på grusvägar då de flesta brukar vara mer framåt då.

(finns varianter oxå, typ halvöppna och halvslutna)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Genom att placera ut bommar enligt skisserna nedan får du flera lösgörande övningar i en. Det gör att du kan låta bommarna ligga kvar i...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 411
Senast: MalanMjöl
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
202
Senast: Tassa
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka