Lösgående hundar, när, var, hur..

Tramptass

Trådstartare
Det finns en karl i stan som brukar traska runt med sina två stora hundar lösa. När han står i bankomatkö traskar hundarna runt och nosar på folk i kön. Inte så populärt kanske, alla uppskattar inte en stor lös hund som kommer fram och nosar.
När han går så har han inte hundarna strikt vid sidan av sig utan dom får larva på lite som dom själv vill. Dom håller sig runt honom med en radie av 5-10 meter.
När han går på cafe sätter han hundarna innanför entredörrarna om det är inne på en galleria/köpcenter, är det ett vanligt cafe får hundarna sitta utanför. Dom sitter still men dom sträcker sig så långt dom kan efter förbipasserande.

Jag har inget problem med att hundarna är lösa men tycker att dom ska gå vid hans sida när han rör sig bland folk, inte att dom ska få larva ut bland människorna som dom känner för. Det känns lite nonchalant från hans sida. Jag har ingen aning om hur hundarna beter sig vid ett ev. hundmöte, förhoppningsvis bryr dom sig inte och försöker inte komma fram till den mötande hunden.

Är det okej att ha hunden lös inne i stan? Hur skulle ni göra med karln i detta fall? Ignorera eller försöka prata med honom?

Sv: Lösgående hundar, när, var, hur..

jag tycker inte det är oki!Nu verkar ju inte hans hundar löpa amok ,men det finns hundrädda människor och det tycker jag att man som hundägare ska respektera och därför ha hunden kopplad. eller i fotgång som du själv skrev.

Sv: Lösgående hundar, när, var, hur..

det är förbjudet att ha hundar lösa i stan. I varje kommun finns det lagstadgar angående hund och kattägandet. har själv hund och skulle aldrig komma på iden att ha henne lös. Alla tycker inte o hundar, är allergiska eller hundrädda. Det är heller inte nyttigt för hunden att springa och hälsa på allt och alla. Jag säger till hundägare att koppla sina hundar för man har skyldigheter som ägare. Som tur är finns det flest av seriösa ägare som tar hänsyn.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 552
Senast: Liran
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: igbest
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar