lösdrift och foder till minishetland

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare pigelin73
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 091
P

pigelin73

Hur mycket Hö ger ni till era minipållar som går i lösdrift och på vilket vis utfodrar ni kraftfodret?

Sv: lösdrift och foder till minishetland

Fri tillgång på grovfoder och kraftfoder efter individ och behov utifrån värdena på grovfodret. Precis som med övriga hästar.

Sv: lösdrift och foder till minishetland

Jag gör samma som Masse. Lösdrift eller inte, min mini får uträknad foderstat och såhär års fri tillgång på grovfoder. Hur mycket hö/hösilage som går åt beror ju på hur torrt det är och vad det innehåller, men min mini som är 1½ år gammal äter cirka 3-4 kilo hösilage per dag, TS 69%.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
747
Foder & Strö Finns det verkligen folk som ger 8 kg till stor häst på lösdrift mitt i vintern. Jag blev förvånad när jag fick höra detta och jag... 2
Svar
37
· Visningar
4 378
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 878
Senast: tanten
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 030
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Allt om bur till bilen
  • Kattbilder #10
  • Importera från USA