Lösa lunchfodring

Leah

Trådstartare
Jag vill ha lite inputs!

I mitt stall kommer vi i år inte kunna lunchfodra hästarna som vanligt och letar alternativ.

Vi har kollat på småmaskiga nät (ha dem uppsatta mellan stolpar) som hängs ut på morgonen, fri tillgång på halm, lunchlådor och lunchgrindar.

Vad skulle ni välja?

Hagarna är inte jättestora men skulle gå att dela av. När det blåser kan dock hö och halm fara omkring då det är ganska öppet. Vi har möjlighet att dela in hästarna i mindre grupper.

Vad skulle ni ha valt? Det måste vara någorlunda lätt att administrera då vi är ett kollektivt stall.

Sv: Lösa lunchfodring

Jag hade definitivt valt lunchgrind. Jag tycker inte om nät och sådant som hästarna kan fastna i.

Har själv varit i samma tankar som dig och har kommit fram till att det blir grind jag satsar på i höst/vinter.

Jag är inne på lunchgrindar också.
Kan man lita på dem? Har kollat på de som f**d-x har.

Jag har en lunchgrind från Hästtema som fungerat bra i två år. Men det finns säkert andra som är minst lika bra!

De fungerar klockrent :) Har en fast använder den tvärtom ;)

Min foderkrävande Quarter går på lösdrift med isisar som kräver 3 strån hö om dagen. Ställer in min med massa käk och ställer timern så när han ätit klart släpper den ut honom till kompisarna igen :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag sitter och funderar på hur jag ska lösa grovfodret i hagen i höst. Hur gör ni med eget stall som inte kan lunchfodra? Jag skulle...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 745
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar