Lösa licens för annan ras än halvblod, vilket inte fungerar???

Janey

Trådstartare
Jag kan inte på svenska ridsportförbundet lösa licens för min Saddlebred. Det kommer upp
" Sökning i SvRFs licensregister
Kontrollera om hästen redan har tävlingslicens.
Markera i så fall aktuell häst i nedanstående lista eller
om hästen inte finns registrerad markera --- tävlingslicens finns inte..."

Men det kommer inte upp några alternativ, "tävlingslicens finns inte" är bara en vit liten ruta som är tom, där jag antar att dessa alternativ ska finnas.

Någon som kan hjälpa mig? :confused: Mailade till ridsportsförbundet och fick svar efter ca 1månad, men nu har det gått ca 2veckor och jag har inte fått fortsatt svar, nu börjar tävlings-säsongen snart på allvar och då vill jag gärna beställa min licens nu.. Någon som vet vad jag ska göra?/alternativt hjälpa mig och se om de kan göra någon licens?

Sv: Lösa licens för annan ras än halvblod, vilket inte fungerar???

Jag vet att det är den sidan eftersom att det är där inne jag har försökt. Inte har jag försökt lösa hästlicens på ryttarlicensen :P för hur många ryttare har möjlighet att registrera vilket rasförbund man tillhör? Och Ja, jag vet att man inte behöver licens för lokalatävlingar, men förhoppningsvis så kommer vi tävla lite lättare regionala tävlingar i år, och där behöver man faktiskt licens. Men det var faktiskt inte det jag frågade efter...

Kan tillägga att det inte är några problem om man ska registrera som halvblod, så det är inte mitt program som är fel..

Men du skriver bara in hästens reg. nr och så väljer du ej svenskregistrerad om den inte är reggad i sverige. Är den reggad i sverige fast med en annan ras så väljer du alternativet reggad i annat svenskt avelsförbund.

Japp och det är det jag gör men därefter kommer jag inte längre, för då kommer den lilla vita rutan upp och jag kommer inte vidare!?!.. så där har jag problemet..

Ja men det står "tävlingslicens finns inte" i rutan och det skall det ju stå och sedan väljer du bara fortsätt och så kommer du vidare. Jag tog och fabricerade en häst och ett nr och kom vidare så något fel gör du ju.

guuud va konstigt för det står inte på min skärm, däremot om jag fabricerade ett halvblod så går det bra :confused:

Har du provat med en annan dator? Om det funkade för fio menar jag så funkar det ju åtminstone ibland.

Hej!

Ring dem, eller prova en annan dator, jag testade din hasts uppgifter och tog mig vidare. :)

Ni maste ju ut och tavla och visa upp er. :banana:

Haha, ja vi måste snart komma ut, har blivit stora framsteg på sistone :D

Försökte på min vår andra dator med det funkade inte heller.. Får väl testa att åka till min bror eller nån kompis och se om det funkar där..

Lite OT

Vi höll på hela hösten med att försöka få in rätt uppgifter i systemet avs vår korsning som verkar vara reggad dubbelt, både i Arabhästregistret och ASVH.

Från början dök han upp i tävlingsdatabasen som hingst född i Algeriet. Det låter visserligen lite mer spännande än valack från Älvkarleby men ändå..

Vet inte hur många kontakter vi hade med Ridsportförbundet och hur många gånger de lovade att NU är allting ändrat. Och inte var det det.

I nuläget står han benämnd som halvblod, det är väl lite tveksamt om han är det, men gatkorsning gick väl inte in i systemet. Vi kan leva med just det.

Liknande trådar

Distans Med risk för att verka lite trög så skulle jag behöva hjälp med reglerna för FEI-tävlingar i Sverige: Var hittar jag propositionerna...
Svar
4
· Visningar
2 303
Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka