Lös tand i munnen

maria_b

Trådstartare
Hej!

Var idag hos "hästtandläkare" TL då min häst varit väldigt irreterad i sin mun och inte alls trivts. (Fram till besöket som tog en månad att få har hon inte ridits kan jag tillägga). Visade sig iallafall att tanden "längst ner" av tandaden satt lös, eller var överrörlig. Den ligger ju emot bettet så det var den högst troliga orsaken till hennes beteende. Hon är åtgärdad o ska gå på smärtstillande innan jag sätter igång henne och ser om det är nån skillnad. Tänkte höra om någon har erfarenhet av detta och om ni isåfall har märkt att den lösa tanden var själva orsaken till den oroliga munnen? Blev det alltså skillnad efter åtgärd? Jag längtar till att få se om det känns annorlunda, har en aning ridabstinens nu efter en månads "vila" med ny häst!

Mvh Maria

Sv: Lös tand i munnen

Min häst slog sönder sina framtänder och då var det som undre som blev lösa. De irriterar han om man har bett, innan så var han lugn i munnen.

De håller på att växa fast nu så förhoppningsvis ska han bli normal i munnen!

Sv: Lös tand i munnen

Okej, skönt o höra fler med samma problem, även om det inte var en rolig historia för dig och din häst. Men då vet jag iallafall att det finns fler som vet att deras häst besväras av lös tand och att det då¨kan vara det här som orsakar problemet.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...jag tror att min livsgåta kan vara nära en lösning!! :bump: Skrev lite om min problematik i en "värkgrupp" på facebook och fick just...
Svar
16
· Visningar
4 464
Senast: GotAsecret
·
Hästvård Hade en veterinär ute häromdagen som kollade på min ponnys tänder. Jag var själv inte närvarande, utan det var min, inte särskilt...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: Ragge_
·
Hästvård Hej. Har ett litet "problem" som jag behöver råd runt. Jag tar hela historien så bilden kring "problemet" blir så klar som möjligt...
Svar
11
· Visningar
1 403
Senast: maria_b
·
Hästvård Min lilla häst har fått en halv tand och en tand är väldigt lös plus att den nästan ser rutten ut. Förstår att jag måste få munnen...
Svar
13
· Visningar
4 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka