Lös i stallet...

P

peacepipe

Fy va olustigt. Ena hästen hade lyckats komma ut under natten. Som tur var inte kommit åt varken havren eller höet men lyckats få av locket till betforhinken. Hur mycket hon hade fått i sig vet jag inte men är osäker på om hästar äter så mycket att torrt betfor. Hoppas hon inte får kolik. Har något varit med om detsamma?

Ja, vårt halvblod åt betfor tills han blev mätt när han rymde en gång för många år sen, och han lever än varje fall :p Men så klart är det olika från häst till häst. Men hoppas det går bra med din!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har hyrt en stallplats på en gård där vi även hyr ett hus. När jag kom hit så var det 2 hästar, så vi blev då 3 stycken i...
Svar
19
· Visningar
2 907
Senast: Lingon
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 440
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 208
Senast: ufot
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 174
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter