Lös i magen

H

hästig

Har köpt en ny häst och han har blivit lös i magen sedan han kom hit. Har varit här i ca 10 dagar nu.

Har gett honom probiotics de första dagarna och nu får han foderjäst. Klart att grovfoder omställningen tar lite tid men efter 10 dagar borde han vara bättre.

Har ca 10 hästar som äter samma grovfoder och alla de andra är ok. Blev avmaskad när han först kom hit men förra ägaren sa att han varit regelbundet avmaskad.

Har ni någon aning om vad det kan vara. Han är bara 3 år.

Sv: Lös i magen

det behöver inte bara var grovfodret som gör honom lös i magen. Kan också vara hela omställningen. Han måste klimatisera sig, o detta tar mer än 10 dagar. Ge honom lite tid bara, du har inte gett Protexin?

Sv: Lös i magen

Protexin är inte det probiotics? för det fick han hela första veckan.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 402
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 553
Senast: Hazel
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka