Lös i magen

E

Ewe89

Hej, min häst har gått på bete sen början av maj och har sedan dess varit lös i magen, ibland rinner det ut som kiss men oftast är det som koblaffor.
Nu har de dock börjat blivit lite fastare men de är fortfarande alldeles för närbesläktade med koblaffor. :smirk:
Jag undrar vad man kan göra åt detta, då jag antar att det inte är så bra att hon är så lös i magen konstant.

En i stallet sa filmjölk, men då sa mamma (som är undersköterska) att filmjölk blir man bara mer lös i magen av. :confused:

Hjälp mig snälla!

Sv: Lös i magen

Lägg ut hö i hagen så han får lite fibrer med. Gräs är mest vatten så det är inte konstigt att det blir löst. Men de flesta brukar stabilisera upp tarmfloran efter ett tag, filmjölk är bra för bakteriefloran, det stabiliserar upp magen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 755
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix