Lös i magen av foderjäst?

Willja

Trådstartare
Har just börjat med foderjäst för att få lite extra b-vitamin i foderstaten, men nu är hästen lös i magen. Kan det verkligen vara foderjästen som gör det??

Han får i övrigt:
Mängder av gräs
Hö inne på natten
Lucern

Det borde ju inte vara något där som stör?

Sv: Lös i magen av foderjäst?

Min herre brukar bli bättre av jästen men prova att ta bort jästen och se om det blir bättre, det kan ju vara nått din häst är överkänslig emot.

Jag skulle gissa att han snarare reagerar på gräset. Många hästar blir "risiga" i magen av gräs nu på hösten. (Gräsets innehåll ändrar sig mkt när det blir kallare ute)

Jag får prova att ta bort jästen och se om det blir bättre. Är det så att det blir ännu sämre så är det väl gräset som inte riktigt funkar kanske och i så fall vore väl foderjästen bra...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 166
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
650
Senast: Linda_A
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 564
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka