Lös i magen av brunst = sant??

S

snofflan

Kanske en dum fråga, men jag undrar om nån vet om brunstiga ston lätt blir lösa i magen? Om det är någon som vet så får ni gärna svara. :)

Vi människor blir ju lätt det :o så varför inte även hästarna?

Nu är jag iofs inte säker eftersom jag mestadels har med hingstar och valacker att göra.

Det var ungefär så jag tänkte också, men jag ville ändå kolla om det var någon annan som visste något.
Tack för svaret i alla fall! :)

Halloj,

Vi har ett sto i stallet som ofta är lös i magen vid brunst, efter brunsten blir hon "normal" igen
//Jenni

Det var ju bra att höra. :) Var bara lite nyfiken... Tack för svaret!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: Bison
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 441
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar