Lös i magen av bete

SoffiProppi

Trådstartare
Släppte i söndags min grabb på bete efter att ha betat honom en del innan. Igår när jag tog in honom var han jättelös i magen. Avföringen har inte vattnig, bara väldigt lös. Vad ska jag göra? Ska jag ha honom inne på nätterna o ute på dagarna ett tag? Eller ge mat o tarm/jäst? Nu går han ute natt/dag. Han är avmaskad nyligen.

Sv: Lös i magen av bete

Låt hästen stå inne på natten ett tag och äta ett hö som den är van vid, tills magen verkar ok igen. Kanske gick övergången till gräs lite fort. Se till att tillräckligt med vatten finns i både hage och box.

Sv: Lös i magen av bete

Ja som föregående, stå inne ett par nätter el i annan hage med hö som magen e van vid. ja brukar ge linfrö till magen,el alevera juice funkar me. Kan oxå vara en reaktion på avmaskningen som rek 4 veckor innan betet,, tarm floran rubbas ju lite av avmaskn. lite tips, ,, lycka till:laugh:

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 906
Senast: Twihard
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 266
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V