Lortgrisen fick bada!

aneka

Trådstartare
Hur man får en stor och fluffig molle att se liten ynklig och små arg ut, jo man badar honom! :idea:
(jag har badat honom innan, så detta va inte första gången)
Han fick bada därför att han va helt svårt grå om tassarna och allmänt smutsig.

IMG_3111.jpg

IMG_3112.jpg

IMG_3113.jpg

IMG_3114.jpg

Ser ut som han har blivit 12 veckor igen! :love:
IMG_3115.jpg

IMG_3120.jpg

Sv: Lortgrisen fick bada!

Borstad:
IMG_3122.jpg

IMG_3125.jpg

Mamma bebis... :love:
IMG_3129.jpg

Som inte va så glad :smirk:
IMG_3130.jpg

Sen kan jag ju tipsa om att det är inte så bra när en DYNGSUR katt går in i kattlådan(som tur nog va nyligen rengjord) för det betyder att man måste duscha av katten igen, skura och sopa golvet som såg ut som en leråker och mocka ut vattenklumpar ut lådan igen.
(han smet in där när han var färdig och jag bara skulle ta ner handduken, han tyckte nog det va ett bra gömmställe, dumbollen) :smirk:

Sen att även samma dyngsura katt satte sig på vågen så den inte vill starta mer så jag kommer få skäll av min sambo är ju en annan femma. :( :smirk:

Så det kan gå, haha! :rofl:

Hur man får en stor och fluffig molle att se liten ynklig och små arg ut, jo man badar honom! :idea:
(jag har badat honom innan, så detta va inte första gången)
Han fick bada därför att han va helt svårt grå om tassarna och allmänt smutsig.

IMG_3120.jpg

:rofl: :rofl: :rofl: *asgarvar åt hans sura min på detta kortet* så gullig!!! :rofl:

Sen kan jag ju tipsa om att det är inte så bra när en DYNGSUR katt går in i kattlådan(som tur nog va nyligen rengjord) för det betyder att man måste duscha av katten igen, skura och sopa golvet som såg ut som en leråker och mocka ut vattenklumpar ut lådan igen.
(han smet in där när han var färdig och jag bara skulle ta ner handduken, han tyckte nog det va ett bra gömmställe, dumbollen) :smirk:

Sen att även samma dyngsura katt satte sig på vågen så den inte vill starta mer så jag kommer få skäll av min sambo är ju en annan femma. :( :smirk:

Så det kan gå, haha! :rofl:

smart katt! :angel: trodde han! :rofl: :rofl:

Känner igen det där. Mammas katter är ena riktiga skitgrisar. När vi är i stugan kan de gladeligen lägga sig i trädgårdlandet o rulla i jorden uppåt 10 gånger på en dag. Så när de kommer hem sen blir det bad :devil: Fast de är så vana och tycker numera att det är riktigt skönt. I början däremot så var det långa blöta tår överallt som greppade allt de kunde få tag på :rofl: De får ju så töntigt söta tassar när de är blöta :rofl:

Bad -helst inte!

Det ær inte naturligt før katter att bada. Kanske før Turkisk Van, men det ær ju en speciell ras. Fettet i pælsen skyddar den mot regn
och rusk. Badar man den så førsvinner det, det kan inte ersættas av
pælsbalsam. Så om folk har innekatter och bænjer dem vid att badas så tycker jag det ær ok, men utekatter ska man låta vara.
Om tassarna ær vældigt lortiga så tvættar jag av dem med en trasa.
En gång var Såfin sjuk och orkade inte tvætta sig sjælv. Då tog bløtte jag en vanlig frottehanduk, vred ur den hårt och hjælpte henne. Och en gång før massor av år sedan kom en skogsmskin och samlade vindfællen efter att en tromb gått fram øver bygden. Morissa kom hem med magen full i rapsolja från den, vet inte hur det gått till. Eftersom hon var en m k t temperamentsfull madam så blev jag tvungen att ta henne till vetrinæren och få lugnande och sedan skynda hem och bada henne. Hon blev ren och kladdade aldrig mer ned sig...

Mammas katter är innekatter. De var dock med ute i stugan på sommaren o var utekatter där, sen när semestern var slut så åkte de in till stan igen, o fick då bada när de kom hem. Sen gick de inte ut igen förrän till nästa sommar. Så för dem var det ingen fara med sånt ;)

Alla våra katter är vana från att de var små, med att kunna badas. Sköljde av dem en gång i månaden när de var ungar, bara vatten, inget schampo. Badade dem rejält en gång på sommaren första året, så de lärde sig det oxå. Detta eftersom det ibland kan hända olyckor som när långhåriga Molly bajsade ner sig :crazy: o måste tvättas av, hankatten lyckades på nåt sätt få ner kaffeburken över sig, kaffepulver ända in i hårbotten osv. Då har de fått badas. O de sitter då där o surar men gör inte mycket väsen av sig. Ville vänja dem så man inte behövde få den där kampen den dagen det krävdes ett bad.

Funkar super för oss i alla fall. Alla katterna i vår familj är innekatter, men har tillgång till innätad balkong. Så de blir inte skitiga så ofta.

Molle är till 99,9% en innekatt, han har som längst varit ute och busat i kanske en halvtimme, delat på flera olika dagar. Sen vill han inte vara ute överhuvudtaget när det blåser för det är grymt läskigt enligt honom, och regnar det ute så släpper jag inte ens ut honom.

Precis, trodde han. Man även han insåg sitt misstag genom att stå där inne och skaka på tassarna och förstå att det är nog bäst att gå ut igen, haha.

Molle blir inte heller skitigt så ofta men han blir endå lite fettig i pälsen och man måste nästan tvätta han för att få bort det så han får en slät och jämn päls igen, den klumpar nästan ihop sig fast inte så mycket som det kan låta, men han ser lite oborsdat ut då(det hjälper inte fast man borstar)
Sen måste han vänja sig vid att bada iaf tassarna då han inte riktigt alla gånger vet vart han har dom inne i lådan.

Jo han är väääldigt duktigt på att visa att -nääääe nu vill inte jag för du är dum dum dum.

Fast han har förlåtit mig nu som tur är, haha!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Kropp & Själ Jag har en fundering som jag skulle behöva bolla. Remissen för gastric bypassoperation som skickades för ett år sedan har jag nu fått...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
20 939
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 236
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama