Loro Piana Flyinge Garibaldi 901

Nittionio

Trådstartare
Någon som har info om denna hingst, eller möjligen kan hjälpa mig till informativ hemsida?? Jag vet bl a att han blev exporterad till Italien, att han är e Robin Z och att Peter Eriksson red honom i Sverige.

Kanske någon som rider avkomma efter honom oxå som vill skriva några rader??

Sv: Loro Piana Flyinge Garibaldi 901

Garibaldi är, som du ju redan visste efter Robin Z. morfadern var Swift, sen ligger det Ciceron-Drabant...(mkt temperament...) så det är fin hoppstam på honom, tror han fick 9-9, eller möjligen 9-8 på bruksprovet. i sverige hoppade han nog upp till 130/140 klasser, men jag har för mig att han gått betydligt högre sen han såldes...
En ganska snygg hingst, men lite "flat" vds utan hingstprägel...
Han tillhör stofamilj F2...

Garibaldi fick vidd sitt bruksprov 7777 på gång och 99/88 på hoppning. Året inan han exporterades hade han startat upp till 1.40 med en placering.

95-97 betäckte Garibaldi 101 ston, men jag har faktiskt aldrig träffat på en avkomma till honom.

Tack för er info.....har kikat på en fin häst e honom!! Kanske affär senare....!! ;)

Jag har en del foton på honom någonstans i gömmorna från hans tid på Flyinge.

Jag gillade det jag såg av honom i stallet :)

Nittionio skrev:
Någon som har info om denna hingst, eller möjligen kan hjälpa mig till informativ hemsida?? Jag vet bl a att han blev exporterad till Italien, att han är e Robin Z och att Peter Eriksson red honom i Sverige.

Kanske någon som rider avkomma efter honom oxå som vill skriva några rader??

Jag har ridit en vkomma tillhonom, med Gibraltar i anndra led. Den var mycket ridbar och trevlig! Helt okomplicerad att rida på hinder. Hade inte världens bästa teknik men kompenserade genom att hoppa högt istället. Hade mycket väl själv kunnat tänka mig en häst efter Garibaldi!

Roligt att du hittat en efter honom, tyvärr så finns det ju inte så jättemycket av honom här... inte som man ser ute på tävlingsbanorna iallafall...

Har just köpt en sex åring efter denne hingst. Trevlig men stor (180) bra gång, löshoppar kanon, hoppar sämre unde ryttare. Hoppas det kommer, han har ju växt väldigt.

Många av Robin Zs-avkommor är sent utvecklade, så hoppas att ditt barnbarn också är det!

Jag träffade en avkomma för ca 3 veckor sen :) Garibaldi-Gondoljär-Utrillo.

Jätte fin(lite partisk då jag kända mamma väl :smirk: ) Men lugn och snäll, hoppar som en klocka :)

Jag har en avkomma från Garibaldi :)

Liknande trådar

Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
3 105
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Ottilia
·
C
Avel Charming Boy 1206 Charming Boy, som godkändes vid årets bruksprov, tas nu ur avel då han visar EAV-virus i sin sperma. Hingsten...
Svar
6
· Visningar
2 277
Senast: Concett
·
D
Avel Enligt Tidningen Ridsport har Robin Z avlivats pga hälsoskäl. http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=90034
2 3
Svar
41
· Visningar
6 954
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V