Loredes 1107

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kiwi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 5 008
Sv: Loredes 1107

Tydligen pågår förhandlingar om att han ska hyras in till Sverige igen...
Vi får vänta och se vad som händer.

Okej, tack för ditt svar. I så fall kommer han att stå på Ängagården eller?

Vet inte om de isåfall kanske placerar ut honom på en annan station, det vill jag låta vara osagt.
Vad har du för erfarenheter av honom? Vad har du för sto att betäcka med? Letar själv efter en bra kavaljer till min madame.

Har egentligen inga direkta erfarenheter av honom, blev bara väldigt förtjust i honom när han gick bruksprovet, men valde då First Wish till mitt sto. Hon är efter Zinsky xx- Moltke I. Tvekar lite på om det blir väldigt mycket fullblod. Vad har du för sto?

Åh, det låter ju väldigt bra. Såg han live:love: när ha stod på Ågård. Jättefin hingst och jag hade gärna valt han till ett av våra ston i år. Jag håller tummarna för att han kommer hit!!

Har egentligen inga direkta erfarenheter av honom, blev bara väldigt förtjust i honom när han gick bruksprovet, men valde då First Wish till mitt sto. Hon är efter Zinsky xx- Moltke I. Tvekar lite på om det blir väldigt mycket fullblod. Vad har du för sto?

Mitt sto är e: Bernstein-Neapel-Crown Point xx. Rejält byggd utan att vara tung. Bernsteins farfar var ju fullblod och mitt sto har ju det även i tredje led, men inget som slagit igenom på henne.
Vill ha en hingst som är lite mer i uppförsbacke, inte för kort rygg och gärna med lite längre hals än vad mitt sto har. Avkomman är tänkt att säljas.
Hon är just nu dräktig med Don Laurie, hennes första föl.
th_augusti-07030.jpg

http://s262.photobucket.com/albums/ii118/SWB_photos/th_augusti-07028.jpg

Senast ändrad:

Mitt sto är e: Bernstein-Neapel-Crown Point xx. Rejält byggd utan att vara tung. Bernsteins farfar var ju fullblod och mitt sto har ju det även i tredje led, men inget som slagit igenom på henne.
Njä, Bernsteins farfar är väl Iran, e. Chagall, om jag inte missminner mig. Och det är då rakt inget fullblod. ;)
Däremot är hans morfar fullblod, Kew Gardens** :idea:

Njä, Bernsteins farfar är väl Iran, e. Chagall, om jag inte missminner mig. Och det är då rakt inget fullblod. ;)
Däremot är hans morfar fullblod, Kew Gardens** :idea:

Det var naturligtvis morfar jag menade...inte lätt att få allt rätt när :banana: ungarna :bump: står intill och babblar när man skriver. (Ni ser hur ivriga de är på animationerna, fniss.)
Det var Kew Gardens xx jag syftade på gällande fullblodsinslaget på Bernsteins sida.

Jag hörde "viskas " lite om att han skulle till Finland iår eventuellt...

jag såg en hel del avkommor efter honom på fölmönstringarna 2007, och jag måste säga att det överlag var mkt fina föl. Han präglar sina avkommor tydligt, det var rätt enkelt att se när det kom ett "Loredoföl" till sas:smirk:

Ja, jag har gillat hans föl och var besviken över att han inte stod kvar i Sverige. Hoppas att hans finns tillgänglig här igen i år.

Jättefin, verkligen i uppförsbacke. Är den visad? Stam på mamman?

Enligt Ängagårdens sida finns han med i deras hingstprogram i år!! :banana:
Funderar starkt på att använda honom till ngt av mina ston.

Ja, han kommer hit!! Fick reda på det inofficiellt för ett par dagar sedan, så nu blir det definitivt honom till treårsstoet!

*kl*

Åhhh, honom gillar jag!

Har dock ett fullblodssto som ska betäckas och funderar på om det blir lite väl mycket fullblod?
Personligen skulle jag inte ha något emot så mycket fullblodsinslag men avkomman ska ju säljas...

Vad tror ni? Skulle ni våga lägga honom på ett rent fullblodssto eller blir det "för mycket"?

Någon som fått katalogen med priser och sådant från Ängagården ännu?
Jag väntar på min som enligt uppgift skulle komma efter bruksprovet men jag har inte sett till den än. Vill inte tjata utifall att den är på G men kan ju höra mig för om någon annan fått den, siåfall får jag ringa dem igen.

Funderar på vad de har för rabatter i år om man betäcker flera ston med hingstar från dem.

Har ett sto som ska gå till Quaterback och så tänker jag utnyttja bonushingsten Guido till det andra stoet. Har sedan ett tredje sto som fn står utan hingst och jag funderar för fullt på vad det ska bli. Samtiga ston är rena fullblod.

Lånar knapp...

Hur många här har fått avkommor e. Loredes?

Det finns en i stallet jag är inackorderad i, ej min, men jag har sett den sedan födseln. Hittar jag ett dressyrsto att betäcka så är han en het kandidat.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 490
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: Rosett
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
755
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka