När jag läser detta så får jag bara en bild i huvudet, den där noska blodings märren som var så ruggigt bra, hon som hela tiden skadade sig på träning för att hon var så framåt. Jag kommer inte på vad hon hette. Hon gick till aveln för 4 år sedan.
Detta är något av det starkaste jag sett, men känslomässigt så tror jag att man måste vara mjuk och pedagogisk.
En krigare!
Hade jag haft mer tid så hade jag anpassat detta mot hästen, nu är det lite halv slarvigt. Du kan uppleva att det duker upp formuleringar som påminner om varandra. Det beror på att det är aspekter som har samma tecken. Jag har tagit med allt, utan att förklara närmare, vilket kan verka lite överflödigt men allt har en funktion för att man ska få helheten.
Vill gärna höra din kommentar senare. Tycker du att du ser hästen med andra ögon, blir hästen mer personlig och lättare att läsa, att förstå?
Hur andra ser dig:
Andra ser dig som en egensinnig, en som gillar att göra saker på sitt sätt och dessutom alltid vara först så fort tillfälle ges.
Energisk, aktiv. Du gillar att hävda dig och att tävla mot andra. Att samarbeta kan ibland vara lite besävrligt eftersom du är väldigt oberoende.
Andra gillar omedelbart din positiva energi, din utstrålning. Din lätt nonchlanta attityd gentemot dina egna känslor göra det svårt för dig att få sympati när du verkligen behöver det.
Du är impulsiv och agerar före du tänker. Lär dig att vara lite mer eftertänksam.
Du slåss för det du tror på, så det är viktigt att du tänker igenom dina åsikter så att du använder din energi positivt.
Din personlighet, jaget:
Du är väldigt energisk och livlig. Du är rastlös om saker och ting inte går lika fort som du vill. Detta kan göra att du får svårt för att kommunisera med andra eftersom få har samma tempo som dig. Du har inte tid att stanna upp och relatera till din omvärld. Du har ett eget sinne och bryr dig inte om att andra inte delar dina åsikter.
Du gillar att vara först i allt, och tar risker som andra anser vara onödiga eller farliga. Var försiktig och undvik stora problem och försök att lyssna på vad andra säger, för det kan vara så att dom faktiskt försöker hjälpa dig.
Du är lätt att reta till ilska. Men du är inte långsint. När du är arg så kan du ofta göra eller säga saker som du sedan ångrar. Mot andra är du enkel och direkt, men var försiktig så att du inte är för raktfram att du sårar andras känslor.
Du har en stark personlighet som omedelbart gör ett starkt intryck på andra. Du är mycket viljestark och energisk. Problemet med detta är att du kanske inte låter andra i din närhet vara sig själva. Lär dig att ge andra en chans. Du har en enorm självtillit och det kan vara nyttigt så länge du vet dina begränsningar.
Du är fysiskt stark och gillar att vara vid god hälsa, i god form. Om du kan lära dig att acceptera dina begränsningar och kunna kontrollera din energi på ett sunt sätt så kommer du få en hel del uträttat.
Ditt inre,
Du är seriös och lite blyg. Du gillar att åstadkomma och få saker gjorda. eftersom du mår bra av att veta att du gjort nytta.
Hur som helst så är du lite okonfortabel med dina känslor. Dom verkar nästan felplacerade, en källa till oro istället för glädje. Du kan knappt visa dina kärleksfulla känslor, men du har lika stor behov att vara älskad som alla andra.
Du är väldigt praktiskt och amitiös.
När du blir äldre så vill du ha en viktig roll här i världen, och du kommer att jobba hårt för att komma dit.
Detta är en läxa som du måste lära dig: Var inte så hård mot dig själv.
Kom i håg att din behov för tröst, välbehag, trygghet och kärlek är verkliga behov, du kan inte vara lycklig när du hela tiden förnekar dom.
Du har ett stakt behov av vänner som stöttar dig på alla plan, då känner du dig bättre till mods. Ditt humör har en stor betydelse för hur din vänskapskrets kommer att se ut.
Dom mål du stakar ut i ditt liv influeras enormt av dom attityder dom du samlade på vid tidig ålder. Var försiktig med att inte fastna i dina värderingar för det kan göra att du låser dig för andra möjligheter.
Du är vänlig och tillmötesgående mot andra, men du hatat att känna dig kontrollerad eller bunden till någon. Varken blyg eller reserverad, utan bjuder på det du känner frikostigt och du behöver känna frihet. Du vill ogärna låta någon annan bestämma över dig. Detta kan bli ett problem bland vänner. Som tur är så kan du lära dig att kompromissa med andra hästar och framförallt med människor.
Andra gillar dig för det mesta eftersom du är dig själv, inte för att du är charmig. Du vet vad du vill, och är redo att få din vilja igenom.
Venus i 12 Huset
Du är troligen lite blyg och reserverad när det gäller att visa dina mjuka känslor.
Det är inte så att du inte känner, för du kan vara vänlig och kärleksfull mot dom du litar på. Men blyghet kan hindra dig från dom viktigaste relationerna på grund av detta kommer du inte i kontakt med dom som är lika blyga som dig själv, och det är endast sånna som kan förstå hur känslig du igentligen är. Försök att vara lite mer utåtriktad så att du kan träffa sånna som är bra för dig, som förstår dig.
På pluss sidan, så innebär detta att du kan vara väldigt generös och givande mot dom du älskar. Det kan även hända att du ger dig när du borde hålla på dina värderingar, bara för att inte offra vänskapen.
Mars in Sagittarius
Du motiveras av dina ideal. Du är villig att jobbar hårt för att förbättra och förändra världen, efter dina ideal. Om du jobbar med andra så vill du vara där det händer saker.
Det är vikgit för din frihetskänsla att vara ute och röra på dig. Frihetskänslan är enormt viktig för dig. Du blir en rebell om du berövas denna frihet.
Du är stakt driven av rättvisa.
Mars i Nionde Huset
Du är stakt förankrad i ditt eget synsätt, och om utmaningen kommer så kämpar du hårt för dina åsikter. Du slåss hellre för ideal är för dig själv. Du kan bli smått fanatiskt eller modigt försvarare för dom som har det illa i dina ögon.
Du agerar utifrån dina åsikter och värderinga. Försök att undvika att låsa dig i detta, så att du har möjligheten att se andra alternativ.
När du blir äldre så vill du gärna resa och se dig omkring.