Capel

Trådstartare
Funderar på att handla ett löpband MEN vad ska man tänka på vid köp?

Tex Vilken motorstyrka? Hur vet man att ett löpband är "bra"?

Jag har tidigare löpt på gym men det har ju varit på "proffs" band såsom Cybex osv. Inte min prisklass så är det någon som har tips om löpband?
 
Löpytan var väldigt viktig för mig. Om du kollar länken du fick så ser du att det kan skilja mycket. Jag valde ett band i mellanklass med lång och bred löpyta.
 
Hur tänker du träna och hur mycket?

En stor löpyta är alltid bra men ger ju dyrare band.
Hur snabbt måste du kunna springa?
Hur länge i sträck springer du?
Hur många gånger i veckan?
 
Hur tänker du träna och hur mycket?

En stor löpyta är alltid bra men ger ju dyrare band.
Hur snabbt måste du kunna springa?
Hur länge i sträck springer du?
Hur många gånger i veckan?

Vet inte hur "snabbt" jag springer. Jag har inte kollat när jag löpt på gymmet, brukar springa ca 40-60 min, springer ca 3-5 ggr/vecka
 
Vet inte hur "snabbt" jag springer. Jag har inte kollat när jag löpt på gymmet, brukar springa ca 40-60 min, springer ca 3-5 ggr/vecka

Då tränar du hyfsat mycket så de allra billigaste banden bör du inte köpa.

Hur snabbt springer du milen om jag får fråga?

Kör du intervallträning? Jag tex tränar en del korta intervaller i högt tempo så jag köpte ett band som klarar 22km/h. Det är läskigt snabbt på löpband :)

Vad har du för budget? Jag köpte ett löpband för runt 15 000 och det har funkat jättebra. Det heter Master T760
 
Då tränar du hyfsat mycket så de allra billigaste banden bör du inte köpa.

Hur snabbt springer du milen om jag får fråga?

Kör du intervallträning? Jag tex tränar en del korta intervaller i högt tempo så jag köpte ett band som klarar 22km/h. Det är läskigt snabbt på löpband :)

Vad har du för budget? Jag köpte ett löpband för runt 15 000 och det har funkat jättebra. Det heter Master T760
Jag är knappast någon löpare av rang, springer milen på 60 min så snabb är jag inte...näe, inga intervaller, jag lunkar på i mitt vanliga tempo. Jag sitter still på mitt jobb och har även lång bilpendling så jag ställer mig på bandet för att få röra på mig helt enkelt.

Tänkte köpa ett band och ställa i garaget och använda under vintermånaderna.

Min pris är absolut max 15', ser gärna att jag hittar ett band runt 12'.
 
Om jag skulle köpa band nu hade sole fitness F63 som har så bra betyg förmodligen blivit mitt val. Löpytan är lika stor som på mitt förra löpband.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
774
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 026
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 543
Senast: Twihard
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 255
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp