Löpband-vilken?

A

Alvin

Lägger tråden här eftersom det handlar om min hobby :)

Det är så att jag har varit sugen på ett löpband ett bra tag nu och har väl mer eller mindre bestämt mig för att köpa ett. Tänkte höra här om det är ngn som kan rekomendera en bra "budgetvariant" på löpband och som inte tar allt för stor plats. Finns ju så himla många märken och varianter så tänkte att här på buke finns det nog åtminstonde en som har lite erfaranhet.
 
Sv: Löpband-vilken?

rent generellt får man vad man betalar för, och billiga löpband är stenhårda att springa på.. något jag gärna står över.. skulle personligen hellre köpa mig ett årskort på valfritt gym då det blir så ofantligt dyrt att köpa vettiga grejjer. räkna 5 siffrigt.
 
Sv: Löpband-vilken?

Jag håller med tim att du gör nog dig själv en otjänst om du köper en budgetvariant. Nu kan jag vara ute på djupt vatten men jag tror iofs att det borde finnas lite finare band på begagnatmarknaden. Jag har ingen aning om det verkligen är så men min uppfattning är att runt om i landet finns det många dammsamlande löpband i så gott som nyskick. ;) Själv lägger jag hellre några extra kronor på riktigt bra kläder så jag kan ge mig ut i friska luften i ur och skur istället.
 
Sv: Löpband-vilken?

Jag håller med tim att du gör nog dig själv en otjänst om du köper en budgetvariant. Nu kan jag vara ute på djupt vatten men jag tror iofs att det borde finnas lite finare band på begagnatmarknaden. Jag har ingen aning om det verkligen är så men min uppfattning är att runt om i landet finns det många dammsamlande löpband i så gott som nyskick. ;) Själv lägger jag hellre några extra kronor på riktigt bra kläder så jag kan ge mig ut i friska luften i ur och skur istället.

Men..att springa på varierat underlag och att springa på et konstant jämnt underlag är två vitt skilda saker och ger ytterligt olika resultat.

En kombination är ju det bästa men får jag välja springer jag helt klart helst på ett löpband där underlaget inte bereder mig på otrevliga överraskningar som ger mig stukningar, sträckningar eller halkningar.

Dessutom rätar man upp kroppen balanserar bättre och blir jämnare i hela sin kropp på löpband.

Vill också ha!

Men är kräsen och vill helst ha ett av de dyra så det får vänta :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är lite sugen på att investera i ett eller två bra bord för när vi har flera gäster här hemma. Hjälp mig med tips! Jag tänker att...
Svar
1
· Visningar
432
Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: Milosari
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 669
Mat Jag tycker mycket om smörgåstårta, men det blir inte så ofta att jag vare sig köper eller gör. Undantaget när jag är i Egypten. Det har...
2
Svar
21
· Visningar
1 581
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp