KisseNova

Trådstartare
Hur ofta löper en katt ungefär?

Min honkatt har inte löpt sen juni/juli ungefär, går inte på p- piller, okastrerad och inte träffat en hankatt...är detta normalt?

(säg til om jag missat något nu, då jag är suverän på att missa viktigt fakta)

Sv: löp

Säker? Inte alla kissar som för sånt himla liv när de löper... Det låter länge att inte löpt sedan mitt i sommaren.

Av vad jag sett löper de oftast i cykler liknande vår menscykel med en månad emellan, ungefär. Inte mitt i mörkaste vintern, brukar vara lugnt november-december, men en bit i januari när solen återvänder drar de igång jamandet igen....

Tror löpmönstret har med generna att göra och din kisse kanske löper som en äkta vildkatt? :) De brukar få ungarna på våren och sommaren, slutar sedan löpa eftersom det inte funkar att föda upp kullar höst och vinter.

Det är väldigt individuellt. Allt från varannan vecka till ett par gånger om året är normalt. Vissa katter löper bara på sommarhalvåret när det är ljust.

När hon har löpt så har hon skrikit på nätterna, otroligt påflugen och att hon gärna trampat upp baken i luften med svansen åt sidan..

Min lillkatt som har en hel del siames i sig löper bara från februari till börgan av maj enligt vetrinären så är det vanligt bland orientaler.

Hon är extremt högljud det är så rutorna skakar i huset brevid och tillbringar dagarna med att antingen trampa med rumpan i vädret eller ålande sig utefter golvet:o

-lån-
Har funderat lite på det där...
Vi har en okastrerad hona på 1 år och 5 månader. Hon har vad vi hört :crazy: löpt 2 gånger i slutet av sommaren och 1-2 månader efter det. Hon har bara gått runt och skrikigt, gått med rumpan i vädret och ålat på golvet... Men under hösten och vintern nu har vi inte märkt av något löp, hon hållit sig tyst och lugn. Men det är alltså normalt?

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama