Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Säker? Inte alla kissar som för sånt himla liv när de löper... Det låter länge att inte löpt sedan mitt i sommaren.
Av vad jag sett löper de oftast i cykler liknande vår menscykel med en månad emellan, ungefär. Inte mitt i mörkaste vintern, brukar vara lugnt november-december, men en bit i januari när solen återvänder drar de igång jamandet igen....
Tror löpmönstret har med generna att göra och din kisse kanske löper som en äkta vildkatt? De brukar få ungarna på våren och sommaren, slutar sedan löpa eftersom det inte funkar att föda upp kullar höst och vinter.
Det är väldigt individuellt. Allt från varannan vecka till ett par gånger om året är normalt. Vissa katter löper bara på sommarhalvåret när det är ljust.
Min lillkatt som har en hel del siames i sig löper bara från februari till börgan av maj enligt vetrinären så är det vanligt bland orientaler.
Hon är extremt högljud det är så rutorna skakar i huset brevid och tillbringar dagarna med att antingen trampa med rumpan i vädret eller ålande sig utefter golvet
-lån-
Har funderat lite på det där...
Vi har en okastrerad hona på 1 år och 5 månader. Hon har vad vi hört löpt 2 gånger i slutet av sommaren och 1-2 månader efter det. Hon har bara gått runt och skrikigt, gått med rumpan i vädret och ålat på golvet... Men under hösten och vintern nu har vi inte märkt av något löp, hon hållit sig tyst och lugn. Men det är alltså normalt?
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.