Löp och bad?

Dorro

Trådstartare
Sexton månader gammal löper Tuffa nu för första gången. Hon är ju en vattenälskare av stora mått och jag undrar därför om man bör undvika bad under löpet, precis som vi människor?

Sv: Löp och bad?

"precis som vi människor" ? hm .. bara jag som glatt badar under mitt "löp" :D ?
fast med hundar vet jag inte .. min tycker inte om att bada ändå

Varför skulle vi människor undvika det för?

Jag har aldrig ens hört talas om att hundar borde göra det heller, vad skulle påverkas?

Man är mer "öppen" för infektioner. Vi kan ju dock "plugga igen" en smula, men det är väl knappast tillrådeligt på hundstackarn...

Jag har aldrig hört talas om en tik som blivit dålig av att bada när hon löper. Så det är nog ingen fara alls.

Hej!
Risken för livmoders inflammation är större om man badar tiken när hon löper!
Hon är ju öppen i vulvan vid löp och det är inte bra om det kommer in vatten med bakterier!
Men ring en veterinär och fråga hur dom ställer sig till att bada löpande tikar .
Hälsningar Tesora

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
616
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 823
Senast: fixi
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 596
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 270
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar