Looping 876

superstar

Trådstartare
Har inte hittat så himla mycket om Looping här på forumet, så jag tycker det är OK att ge honom en egen tråd.

:idea: Fram med all information ni har, avkommor, storlekar, psyke, bilder mm. Det bör väl finnas några stycken åtminstone? :p

Hur är hans dräktighetsprocent?

Alla åsikter är välkomna, jag vill få kött på benen!

Ullis

Sv: Looping 876

Hej! Jag tycker att Looping är en underbar hingst som lämnar trevliga och lättarbetade avkommor. Har själv fött upp två stycken, den första en valack född 01 som jag sålt till en tjej som tävlar fälttävlan. Han är ca166cm och gick 4-åringsfinal i fjol. Han var jätteduktig men tyvärr ramlade matte av i terrängprovet. Den andra är ett sto född 02, hon har gått treårs och kvalitets med hygligt resultat. Hon är stor 172cm och dräktig med Alcatraz och ska föla i början på april. Deras mamma blev däktig på första försöket båda gångerna och fullblodet som jag har dräktigt med Looping i år blev också dräktig på direkten. Den fölisen blir hennes 4 avkomma med Looping. Jag har haft avkommor efter Looping inhysta också som har varit jättetrevliga och gått som hingstar tills dom blev tre år utan problem. De har ett underbart temprament fast dom jag har haft har stått högt i blod. Jag tycker för min del att med en Loopingavkomma är det du som sätter gränserna för vad du vill göra med den.
MVH Yvonne

Looping är nära släkt med Lucky Light - Loopings mamma Marlene har samma pappa och morfar som Lucky Lights mamma Majbrit. Dessutom tillhör båda två Ladykillers hingstlinje.

Någon som vet varför Looping aldrig tävlats i hoppning?

Senast ändrad:

Tack så mycket, låter ju väldigt bra. Du har inga bilder?

Jag har ett holländskt sto som ska betäckas i vår, och jag är sugen på att använda Looping på henne. Det blir både hennes och mitt första föl och hon är 16 år- så jag vill ha en hingst som "visat vad han går för". Stoet i fråga är en trevlig allroundhäst med fantastiskt psyke, 25 % fullblod. Mitt sto är runt 165 cm och jag vill inte ha en mindre avkomma.
Tanken med avkomman är en trevlig allroundhäst åt mig själv, kanske med inriktning fälttävlan.

Fler som har något att berätta? ;)

Ullis

Jag ska försöka att knäppa något kort men stoet har kameraskräck och sticker som ett skott när man tar fram kameran, konstigt nog var hennes mamma var likadan. Looping kom ju till sverige som dressyrhäst och fick sedan en skada i ett framben som gör att han inte rids.

Inte helt riktigt. Han var bästa hopphingst på BP i Herning och 2:a totalt. Han utbildades och tävlade till Msv i Sverige, åter i DK startade han prix st george, alla starter på 6 mån.
Hans uppfödare och ägare tog hem honom till Sverige och Tinne Wilhelmsson där han matchades med sikte på OS i Sydney. Tyvärr skadade han sig, och där tog tävlingskarriären slut.

Känner honom mkt väl och kan inte vara objektiv i mitt omdömme, mer än att jag har 2 avkommor varav den ena blev 6:a på riksföl. Båda har superpsyke och den äldre har även ärvt Loopings ridbarhet. Jag rekommenderar honom varmt.

Kul att höra!

Berätta gärna mer om dina avkommor, objektivt eller inte ;) Hur gamla? Vad har de på mödernet?

Ullis

putt, putt :angel:

Läste något om att Looping fått höjd avelsbokstav till ett A. Vad innebär det?

Ullis

Tack så mycket! Va roligt!

Ingen som har något intressant att berätta om Looping eller hans avkommer? :angel: Bör ju finnas ett gäng fina med tanke på den motiveringen, någon ska väl finnas här?

Ullis

Inte alls det du frågar om men måste tillägga att hans ägare är väldigt trevliga (pratade lite med dem på Bruksprovet)! :)

Men det är också bra att veta ;) För visst ägs han av Gurresta? Eller är han bara stationerad där?

Ullis

Tack så mycket! Va roligt!

Ingen som har något intressant att berätta om Looping eller hans avkommer? :angel: Bör ju finnas ett gäng fina med tanke på den motiveringen, någon ska väl finnas här?

Ullis

Jag har varit fodervärd på ett sto e. Looping-Maraton f. -98 och lånat magen på henne, vilket resulterade i ett nu 4-årigt sto e. Electro.
Loopingstoet var mycket trevligt temperamentsmässigt. Lite grov i typen och lite sent mogen. Hon är 167 cm (mamman är 160 cm). Jag hade henne i 1½ år (från 4-5½ år) och då var hon fortfarande lite valpig och lite loj. Men nu har hon vaknat till och av det jag har sett på video så är hon riktigt trevlig både i hopningen och dressyren nu. Hon placerade sig i några hopptävlingar (lätt klass) hösten -05, men fick sen en gaffelbansskada som tog ett tag att läka, men nu är hon igång igen.

Här kommer några bilder på henne (klicka på bilden så blir de större).

Hej!
Looping stoet såg jättefin ut.
Vacker.
Är det det undre stoet som är e Electro-Looping?

Kul att träffas på bruks fresten....

Jag ska dra mitt strå till stacken oxå.

De första jag säger om loopings avkommor är Tempramentet :bow::love:
Vilket otroligt underbart temprament han ger, gosiga lugna individer som tänder till när du ber om de.

Har ridit 3 looping hästar och tävlat 2 av dom.
Sto nr 1: looping-cortez-limelight. Mörkbrun,166 lite lång i ryggen , loopings nacke och super rörelser. Svävar fram , hoppdiplom som 3 åring o 47 p som dressyrtalang. (såg ut som en dragster på provet bara:p )
Underbar individ som jag tävlade LA dresyr och 110 hopp (unghäst) o sen blev hon sparkad o stod ett halvår o mina unghästar växte upp så jag rider inte henne längre.

Sto nr 2: Looping-Duell , liten ,bara 156 brun och inte spec. lik looping.
Samma underbara temprament ,ngt lugnare än sto 1.
Inga flashiga rörelser men jämna gångarter o segrar lokal LA dressyr.
Ett hjärta av GULD och ger allt i hoppning. Vinster tom 130 (nationell nivå) o debuterade 135 i höstas med ett nedslag.
Rids nu av en 12 åring utan problem. Red henne en sväng på terrängen i somras o fast hon aldrig sett ett terränghinder så var de bara styra o driva på. gick på allt.:love:

sto nr 3 är ett sto som jag provred. trevlig häst men tyvärr inte vad jag sökte. en bra LA/LA häst..ev msv dressyr , stencool o väldigt lik looping o häst nr 1 i utseende.

har bara hoppkort på sto nr 2.
uppsala3.jpg

IMG_5471.jpg

Hej!
Looping stoet såg jättefin ut.
Vacker.
Är det det undre stoet som är e Electro-Looping?

Kul att träffas på bruks fresten....

Ja, det var kul att träffas!:)

Det är faktiskt samma sto på båda bilderna, men nr 2 är taget när hon var hemma hos mig som 5 åring (och relativt nyss hade fått föl)och det första på hopptävling när hon var 7½ år.

Här är bilder på hennes dotter e. Electro

Tack FT_ryttare och stommen :bow: :bow:

Precis sån info jag hade hoppats på. Låter ju härligt att de alla har gemensamt ett riktigt bra temprament, med mitt stos härliga psyke borde det kunna bli bra :)

Någon som har koll på fertiliteten? Har stona tagit sig fort?

Ullis

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej Bukefalos! Jag började på ett nytt jobb för någon vecka sedan, vilket fick mig att fundera lite på offentlighet i jobbsammanhang...
Svar
17
· Visningar
2 138
Senast: Hermelin
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9... 19 20 21
Svar
415
· Visningar
13 132
Senast: Niyama
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 200
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka