Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lovisaleonora_ skrev:Använd pisken som din förlängda arm och visa hästen ut på spåret genom att peka mot bogen.
bra beskrivet, det jag meande, men inte kunnde formulera just då. järnsläppQH´S skrev:Kom ihåg att om du "schasar iväg" hästen ut på spåret så är det som om att du föser väg den ifrån flocken.. om du nu är ledare över den. Då måste du även tillåta den att komma tillbaka till dig och få stanna där .. (beröm hästen) låt den komma fram till dig igen. Öva korta stunder så att hästen förstår att du bara vill att den ska springa runt dig ... och inte att du tar i och schasar iväg och sen bara går in i stallet igen.. hästen fattar nog inget då.. och tror väl att du försöker dominera den ännu mer och inte gilllar den..
Skreppur skrev:Vad gör man om hästen inte går att få ut i cirkeln, utan följer efter mig vertenda steg jag tar? Hon är vällongerad men har inte blivit longerad på flera månader nu. Hon är inte piskvan så den struntar vi i. Tips?