M

minnisjasmin

Hejsan!
Jag ska börja ganska om från början med min fd.travare. Han är ridhäst och funkar helt bra som det, fast det som är lite problemet är att få ett lugnt tempo i galoppen och ibland trav.

Jag ska börja longera honom mera och arbeta från marken, emn jag har ingen longeringsjord. Har någon nån ide hur man kan börja med honom så att han lyssnar mera på rösten och tar lite lugnare tempo och sen börjar söka sig lite neråt och så med formen? Utan att behöva en longeringsjord.

ber moderatiorn flytta tråden om den ligger fel

Sv: Longering

Du kan longera med sadel på och fästa ev inspänningstygel i den. Ta av stigläder och byglar bara så de inte hänger och slänger.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Ridning Har en häst 6 år (föredetta travare) som jag nu haft i snart ett år som slutade i travet när vi köpte honom och övergick till ridhäst...
Svar
5
· Visningar
1 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka