Longera med bommar/cavaletti

R

rare

Tänkte longera "dressyrhästen" i dag och blev lite sugen på att dra fram lite bommar och cavaletti samtidigt. Har ni några tips på bra övningar? Behöver inte vara något avancerat mest för att göra lite annat. Gärna hur avstånd och sånt ska vara:D

Kan ma ha inspänning om man bara har bommar och cavaletti?

Sv: Longera med bommar/cavaletti

Jag provade att tömköra min häst över bommar och hinder förra veckan - hon tyckte att det var buskul! :D

Först bara över tre bommar med ca 1,20m i mitten, och sedan byggde jag upp det till ett hinder på ca 50cm som hon fick skutta över :)

Jag ville inte börja med något avancerat, nästa gång kan man ju lägga till fler bommar och kanske höja upp dem lite!

Sv: Longera med bommar/cavaletti

Jag löslongerar ofta min häst. Ibland lägger jag fram lite bommar och hinder, sist blev det 5-studs, väldigt låga hinder, c:a 30-40 cm. Hon tycker det är fantastiskt kul :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags att köpa en ny puls- träningsklocka men vet inte riktigt vilken jag ska köpa. 😅 Tänkte att ni kanske har några tips. Jag löptränar...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Shpongle
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
431
Senast: Rugge
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
710
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka