Longera i snö...

Fillifjonkan

Trådstartare
...har jag gjort idag. Men är det eg bra? Nog för att man inte ska longera för mycket överhuvudtaget men sliter det ändå mera när det är snö? Snödjupet kanske var ca 30 cm.

Sv: Longera i snö...

Man ska nog inte hålla på för länge, det blir jättetungt. Men du märker förmodligen på hästen hur jobbigt den tycker att det är.

Om jag inte longerade i snö, så skulle jag inte kunnat longera min 3-åring nåt alls i vinter :smirk: (har långt till ridhus och har pga diverse anledningar inte så lätt att lasta och ta mig dit). Nästan allt vi gör med henne nu för tillfället görs i snö eftersom vintern vägrar att släppa sitt grepp :(
Är det djup snö blir det ju ganska jobbigt och man får ju se upp med snöklampar och sånt. Min 3-åring är skodd runt om med snösulor och broddad och det har funkat utmärkt. Men naturligtvis longerar jag inte jättelänge utan bara tills jag ser att hon är genomarbetad och jobbar fint. Sen efteråt brukar jag ofta släppa henne lös på ridbanan så att hon får dra nån repa och busa lite. Att rulla sig i snön utan täcke är också mycket populärt. :)

har longerat min shettis nu i snön ett par veckor, är isgata på vägen så han kan inte gå där. så enda chansen för motion för honom är att longera i snön... visst, det är jobbigare för honom, det märker man. men det är väl bara bra med träning???

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Elbe92
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: cassiopeja
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 380
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar